Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door rjdrent
#34687
Toetsenbord en muis op PS2 aansluiting lukt niet, moet dus via USB. Het probleem in Weatherlink blijft. Er gebeurt echter wel iets vreemds. Als de pc net is opgestart, dan open ik Weatherlink en kan ik de data 1x downloaden, daarna lukt het niet meer. Dat is toch vreemd?
Door rjdrent
#34694
Inmiddels heb ik de neiging om de pc het raam uit te gooien. Ook mijn NAS (Z-schijf) is verdwenen. Bij het opnieuw installeren krijg ik alleen maar foutmeldingen. Weatherlink doet het nog steeds niet. Ik heb nu een herstelpunt teruggezet van gistermiddag toen ik de pc net had. Ik hoop dat dat wat wil lukken.
Door rjdrent
#34963
whozee schrijft:
En heb je alle updates van Win 7 (SP1) geïnstalleerd?
Anders een hardware fout. Eventueel nog garantie??


Die updates gaan allemaal automatisch, dus ja de pc is helemaal up-to-date.
Door Kerstdag
#35781
rjdrent schrijft:
whozee schrijft:
En heb je alle updates van Win 7 (SP1) geïnstalleerd?
Anders een hardware fout. Eventueel nog garantie??


Die updates gaan allemaal automatisch, dus ja de pc is helemaal up-to-date.


Niet alle updates gaan vanzelf. Alleen de noodzakelijke voor Windows worden automatisch geinstalleerd. Er zijn er altijd die je zelf moet aanvinken om binnen te kunnen halen.

Heb je overigens de usb kabel wel aangesloten tijden het installeren van de software? Anders kan hij de driver niet binnenhalen tijdens het installeren.
De usb is een seriele poort en kan met een usb aangesloten worden. Hij kan hem dus alleen maar vinden onder een poort en niet onder usb.
Door pb2rdf
#35784
rjdrent schrijft:
Voorheen had ik Weatherlink 5.9.2 draaien op een pc met Windows XP. Omdat de schijf gecrashed is heb ik een nieuwe pc gekocht.
Alvast bedankt.

Groeten,
Roelf-Jan

Een nieuwe HD was goedkoper geweest.
Had je nu waarschijnlijk alles weer draaiend gehad.

Ik heb mijn WL draaien op een HP.
Tweedehands, draait goed.(heb goede ervaringen met mr-at)

http://www.mr-at.nl/gebruikte-pc-c-107_28.html

Peter
Door rjdrent
#35809
Het probleem is al enige tijd opgelost. Ik heb ook een topic geplaatst op wxforum en daar werd ik goed geholpen. Eerst had ik al een Prolific driver gedownload, maar dat bood geen oplossing. Daarna werd mij geadviseerd om een nieuw usb-kabeltje te kopen. Dat deed ik eerst in de winkel voor 29,95. Dat werkte niet. Daarna werd mij geadviseerd om een bepaald kabeltje op internet te bestellen. Dat heb ik gedaan en kostte uiteindelijk maar 4,95. Na anderhalve week had ik het kabeltje in huis. Ik sloot het aan, en het werkte eigenlijk meteen. Ik had dus wel de juiste driver, maar niet de bijbehorende kabel.

Nu werkt alles weer! Maar inmiddels ben ik wel overgestapt naar Cumulus. Toch een fijne gedachte dat alles weer gewoon werkt.
Door wsEpe
#35814
rjdrent schrijft:
[quote]Het probleem is al enige tijd opgelost. ... een bepaald kabeltje op internet te bestellen. Dat heb ik gedaan en kostte uiteindelijk maar 4,95. Na anderhalve week had ik het kabeltje in huis. Ik sloot het aan, en het werkte eigenlijk meteen. Ik had dus wel de juiste driver, maar niet de bijbehorende kabel.
quote]
Weet je nog welk kabeltje? Merk / type en waar je het gehaald hebt?
En ligt het aan het feit, dat je 64-bit gebruikt, dat het niet werkte?
Door rjdrent
#35848
wsEpe schrijft:
rjdrent schrijft:
Het probleem is al enige tijd opgelost. ... een bepaald kabeltje op internet te bestellen. Dat heb ik gedaan en kostte uiteindelijk maar 4,95. Na anderhalve week had ik het kabeltje in huis. Ik sloot het aan, en het werkte eigenlijk meteen. Ik had dus wel de juiste driver, maar niet de bijbehorende kabel.

Weet je nog welk kabeltje? Merk / type en waar je het gehaald hebt?
En ligt het aan het feit, dat je 64-bit gebruikt, dat het niet werkte?


Ja, het was dit kabeltje:
http://www.dealextreme.com/p/serial-rs2 ... dapter-707
Het kabeltje die ik nu gekocht heb, werkt goed samen met de Prolific driver die ik eerder al gedownload had. Dat deed mijn oude kabeltje niet. Of het iets met de 64-bit versie te maken heeft, weet ik niet. Feit is, dat het nu wel werkt.
Door klaas Peter
#38302
rjdrent schrijft:
wsEpe schrijft:
rjdrent schrijft:
Het probleem is al enige tijd opgelost. ... een bepaald kabeltje op internet te bestellen. Dat heb ik gedaan en kostte uiteindelijk maar 4,95. Na anderhalve week had ik het kabeltje in huis. Ik sloot het aan, en het werkte eigenlijk meteen. Ik had dus wel de juiste driver, maar niet de bijbehorende kabel.

Weet je nog welk kabeltje? Merk / type en waar je het gehaald hebt?
En ligt het aan het feit, dat je 64-bit gebruikt, dat het niet werkte?


Ja, het was dit kabeltje:
http://www.dealextreme.com/p/serial-rs2 ... dapter-707
Het kabeltje die ik nu gekocht heb, werkt goed samen met de Prolific driver die ik eerder al gedownload had. Dat deed mijn oude kabeltje niet. Of het iets met de 64-bit versie te maken heeft, weet ik niet. Feit is, dat het nu wel werkt.


Ik heb vanmorgen mij Weatherlink USB opgehaald en geinstalleerd. Heb het volgens het boekje gedaan en werkte in 1 keer.
Win 7 64-bit.

Klaas Peter