Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door WeerstationKerkdriel
#38541
Al bijna 2 dagen ligt mijn weerstation eruit op HWA. Dus heb ik ook op mijn site geen actuele meldingen meer. Dit is een probleem die ik uiteraard zelf moet oplossen.

Je zou zeggen dat het aan de internetverbinding ligt of aan het station zelf maar dat is het dus niet. Alles werkt naar behoren en ook de gegevens update die naar me pc (Weatherlink). Vandaar uit gaat die naar een bestand (document) van het HWA waar die alles opslaat elke paar minuten en het naar de site moet sturen hier.. bij dat laatste gaat het fout, hij verzend schijnbaar niks en dat terwijl in het bestand alle actuele gegevens goed staan (dat unzip-bestand)?

De instellingen staan goed, ook aan de wachtwoorden en verbindingen mankeert niks. Dus iemand een idee wat het kan zijn? Op mijn pc kan ik niks vinden, en doen de updates het gewoon (zo lijkt het).

Groet
Maickel
Door Mike
#38543
Maar de grafieken op je website van Weatherlink gaan toch niet via HWA?
Die zijn ook niet up2date, dus er is iets met je upload aan de hand zou ik zeggen.

Daarnaast zijn de grafieken van je barometer, rainrate en storm rain op je website al ruim een jaar oud :blink:
Door weerstation
#38545
krijg je een foutmelding via ftp?
Kun je wel handmatig een bestand via ftp naar je website laden.
Als je het openweerdata.htx bestand op je server bekijkt wat staat hier dan voor datum in.
Door WeerstationKerkdriel
#38546
ja die is gewoon up to date en amper paar minuten oud, ververst gewoon..

dat bedoel ik dus met het onbegrijpelijke van dit verhaal?
Door wslangerak
#38547
Wat is het exacte pad naar de openweerdata.htx op je server?
Klopt dat pad wel met wat door HWA wordt opgehaald?
Door jacg
#38554
Geloof niet dat er iets geupload wordt, na even bladeren op de website.

Openweerdata:

Code: Selecteer alles
BOF $date = "22-07-11"; $time = "21:58"; $stationDate = "22-07-11"; $stationTime = "21:57"; $utcTime = "19:58"; $utcDate


Staat trouwens wel in een heel erg vreemd pad, denk dat het daar misgaat, waar upload je de bestanden volgens jou, in welke folder?
Door WeerstationKerkdriel
#38558
dank jullie wel voor de reacties, vooral die van de verkeerde pad zou goed kunnen.
een probleem, kan er nu niet bij of naar kijken. Ben pas verhuisd maar alle apparatuur staat nog bij het oude adres. Ga er morgen heen en dan zal er ook een andere pc komen die voor het weerstation gaat werken, dan zal ik alles opnieuw moeten installeren en dus ook alles weer kwijt zijn helaas!

Hopelijk morgenavond weer opgelost..