Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

#39493
Als je in weatherlink kiest voor browse data, dan krijg je normaal een overzicht van alle kolommen. Ik zie nu echter alleen maar de kolommen date en time. Als je dubbelklikt op een regel, zie ik wel alle data. De data is dus wel aanwezig in de WL database.



Op zich is het niet zo'n probleem, dat ik alleen deze kolommen zie, echter in een export van data zie ik ook alleen de date en time kolommen. De export gebruik ik normaal om de data naar MySQL te schrijven voor historie op mijn website. Sinds 5 augustus doet dit probleem zich blijkbaar voor, want vanaf toen heb ik geen historie meer http://www.weerstationkessel.nl/dagstat ... order=desc

Ik heb dit op 24 juli jl ook al eens gehad. Uiteindelijk heb ik een geheel nieuw station aangemaakt in WL en de oude .wlk bestanden gekopieerd naar de nieuwe directory. Dit werkte toen (gelukkig). Ik heb geen idee waardoor dit probleem ontstaat, maar ik kan het blijkbaar wel oplossen. Het kost echter wel tijd om alle instellingen steeds opnieuw te doen. Wie heeft dit probleem al eens meegemaakt? Wie weet wat de oorzaak kan zijn?

Ik gebruik overigens weatherlink 5.9.0 met een VP2 en een IP logger.

Gr,
Luc
Bijlagen
weatherlink_fout.JPG
weatherlink_fout.JPG (51.22 KiB) 3056 keer bekeken
Door nolversteeg
#39510
Hallo Luc,

Updaten is een beetje kort door de bocht, geeft het logviewer nog rare dingen het kan zijn dat er te weinig tijd overblijft voor WL en De logger,zodat dat hij niet alles af kan werken, had ik ook ooit eens met het uploaden naar een map die niet bestond, de viewer geeft de fout niet aan maar wel een error.

groeten Nol
#39514
Ik had wel in de internet profielen aan staan dat elke minuut ook de datalogger uitgelezen moet worden (download data). De laatste maanden had ik steeds meer last van storingen. Een TCP/IP timeout. Soms meerdere keren per dag dat er uren niks meer werd geüpload naar mijn website. Alleen opnieuw opstarten hielp dan.

Ik had het idee dat de software het niet meer binnen 1 minuut kon bolwerken. Daarom laat ik sinds een aantal dagen de data niet meer elke minuut downloaden, maar slechts 1x per 5 minuten. Vanaf toen ook geen storingen meer. Wellicht dat inderdaad daardoor iets corrupt raakte.

Als ik een nieuw station aanmaak in WL, dan gaat WL de hele datalogger uitlezen (ruim 500 records). Ik zie dan dat deze dan blijft hangen bij een bepaald record. Dan zijn er 20 retries en stopt WL. De volgende keer gaat WL weer verder en lukt het wel. Ik heb geen idee hoe de datalogger technisch werkt, maar ik kan me voorstellen dat een gedeelte van de opslag defect is. Misschien dat daardoor iets corrupt raakt in WL?

Ik ga toch meer weer een nieuw station aanmaken in WL en de (internet) instellingen opnieuw opgeven. Hopelijk heb ik dan weer een werkende WL.

Mocht er nog iemand tips hebben, dan hoor ik het graag.

Gr,
Luc
Door nolversteeg
#39516
Hallo Luc,

Wat er bij jou gebeurd had ik ongeveer hetzelfde, dit met de gif plaatjes die ook veel tijd in beslag namen zodat het geheel niet binnen de minuut klaar is , daarom heb ik het FTP gebeuren uitgeschakeld en de data naar HWA omgeschakeld via mijn eigen site. wat heel goed werkt, ik zie nu nog wel af en toe ACK problemen met de verbinding , en dit komt volgens mij ook door de tijdspanne Davis /WL is niet zo snel, en heeft veel te verwerken. daarom wil ik ook het hele verhaal door de SQL database te laten doen en de gif plaatjes vervangen door Flash ,en dan maar kijken of de laptop/server dit wel kan.
Had je de vraag ook al een voorgelegd bij WXforum.net Er zit daar een goeroe van Davis die ook heel veel uitzoekt.

Het voordeel van de Envoy8x die heeft alleen maar data en geen fratsen.

Groeten Nol
#39521
Goed idee om ook eens op het wxforum te vragen, zal daar ook een topic starten.

Overigens had ik daar wel al gevonden dat de timeout komt doordat de IP logger ook elke minuut zelf contact maakt weatherlink.com om de gegevens te uploaden. Als je gelijktijdig ook de data probeert te downloaden met weatherlink, dan kun je dus een timeout krijgen. Zie hier een reactie van een Davis Engineer:

The WeatherlinkIP data logger is designed in such way that it will upload data to the server once every minute. If the Weatherlink software tries to communicate with the data logger while it is trying to upload data, the software will get an error. It is definitely not recommended to let the data logger upload data and communicate with the software at the same time and the bottleneck is on the Weather console since the console can only handle one communication path at a time. Similar condition also applies to access of the configuration page. If the logger is busying uploading/communicating with Weatherlink software, it would not response to the configuration page request.

In the long term, we will re-architect this to make it more efficient, but in the short term, we don’t have an easy solution for it.


Gr,
Luc
Door pb2rdf
#39522
Luc,

Update naar versie 5.9.2.(03092010, of dus naar de huidig beschikbare 5.9.3.
Ik had na een update naar een vorige versie dat het uploaden veel meer tijd in beslag nam als met de versie er voor.
Met versie 5.9.2 was dat probleem weer opgelost, en sindsdien werkt alles probleemloos, 24/7
De weergave van je data is onvolledig, en oorzaak is dan WL naar mijn mening.
Een nieuuw station is een tijdelijk iets, maar je zet je oude data weer terug.

What's new in 5.9.2

1. Fixed the APRS data transfer when using Vantage Pro2 firmware version 1.90.
2. Fixed slow internet transfer issue introduced in WeatherLink version 5.9.1.
3. Corrected the unit label for "In Air Density" in the "Plot" screen, if it is set to "kg/cu m"


grtn, Peter
#39523
pb2rdf schrijft:
Luc,

Update naar versie 5.9.2.(03092010, of dus naar de huidig beschikbare 5.9.3.
Ik had na een update naar een vorige versie dat het uploaden veel meer tijd in beslag nam als met de versie er voor.
Met versie 5.9.2 was dat probleem weer opgelost, en sindsdien werkt alles probleemloos, 24/7
De weergave van je data is onvolledig, en oorzaak is dan WL naar mijn mening.
Een nieuuw station is een tijdelijk iets, maar je zet je oude data weer terug.

What's new in 5.9.2

1. Fixed the APRS data transfer when using Vantage Pro2 firmware version 1.90.
2. Fixed slow internet transfer issue introduced in WeatherLink version 5.9.1.
3. Corrected the unit label for "In Air Density" in the "Plot" screen, if it is set to "kg/cu m"


grtn, Peter
Punt 2 heb ik ervaren. Daarom ben ik destijds terug gegaan van 5.9.1 naar 5.9.0. De andere punten in nieuwere versies waren voor mij niet van belang, vandaar dat ik ook nog niet naar 5.9.3 ben gegaan.

Het uploaden naar het internet zorgt niet voor het probleem, maar het downloaden van data uit de IP datalogger.

Gr,
Luc
#39581
Waardoor er iets corrupt is geraakt, zal ik wel niet achterhalen Ik weet nu wel welke files er corrupt zijn en hoe dit is op te lossen. De files datasets.dat en datalists.dat waren corrupt. Als je de files weggooit en daarna pas Weatherlink opstart, dan worden deze opnieuw aangemaakt.

Daarna werkt alles weer. Dus de volgende keer, hoef ik geen nieuw weerstation meer aan te maken en alles opnieuw instellen.

Gr,
Luc