Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

#39584
nolversteeg schrijft:
Hallo Luc,

Gelukkig dat je de oorzaak gevonden hebt, en dat zal wel een raadsel blijven, zijn het bestandjes waar data in zit of alleen maar info?
groeten Nol
Nee, deze bevatten geen info. Lijken een soort interne infobestanden te zijn voor Weatherlink met informatie over de kolommen/velden. Bij gebruik van meerdere sensoren zijn er namelijk ook meer kolommen. Als deze bestanden niet bestaan, maakt Weatherlink ze opnieuw aan.

Waarschijnlijk slaat Weatherlink dat hierin op, zodat het programma dat niet steeds opnieuw hoeft af te leiden uit de wlk bestanden.

Gr,
Luc
Door nolversteeg
#39586
Ok Luc,
Af en toe heb ik ook geen hoge pet op van weatherlink maar het draait en als je weet hoe je het draaiend kan houden ben je al een heel stuk verder, maar al dat gedoe kost een hoop tijd, zo ligt bij mij nu de sql daabase plat en kan de envoy8x zijn data niet meer kwijt en blijft steeds het gehele geheugen dumpen, dus de site maar even uitgeschakeld, en weer zoeken naar de oorzaak.

leuke hobby .

groeten Nol
Door Sloefke
#39803
Beste Luc,


In je laatste bericht zag ik dat je een IP logger in gebruik heb. Zelf wil ik mijn station aanpassen dat ik geen laptop meer hoef te laten draaien om gegevens te uploaden. Kun je me meer vertellen over de IP Logger. Wat ik gehoord heb is dat je verplicht ben je data naar een URL moet downloaden waar je vervolgens je data kunt bekijken.
Ik hoop dat ik verkeerd ben geinformeerd. maar min wens is dat ik zonder PC/laptop mijn data kan uploaden.

Ik werk met:

weatherlink
vantage Pro

Voor je moeite alvast mijn dank

Joost Hendriks
#39927
Hoi Joost,

Voor het overzicht is het beter een nieuw topic te starten en niet om vragen te stellen in een andere topic. Ik zag dat je dat ook al had gedaan in jouw 'voorsteltopic'. Volgens mij is je vraag daar al beantwoord. Zoniet, start dan aub een nieuw topic.

Gr,
Luc