Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door westkapellegek
#42437
Hallo,

De dailynoaareport.htm en climatedata.html krijg ik geupload en geupdate. Ik heb ook de juiste versie inmiddels uit het zip bestandje. Daarnaast heb ik de andere files ook op mn site gezet. zie alweeronline.nl/noaa/wxtempdetail.php

Alleen blijven de vakjes op grijs. Heeft iemand een link naar een uitgebreide handleiding om dit werkend te krijgen?

gr Niek
Door reitsma1960
#42438
westkapellegek schrijft:
Hallo,

De dailynoaareport.htm en climatedata.html krijg ik geupload en geupdate. Ik heb ook de juiste versie inmiddels uit het zip bestandje. Daarnaast heb ik de andere files ook op mn site gezet. zie alweeronline.nl/noaa/wxtempdetail.php

Alleen blijven de vakjes op grijs. Heeft iemand een link naar een uitgebreide handleiding om dit werkend te krijgen?

gr Niek


Hoi Niek,

Er is in de .zip download een read bestand.
Daar staat veel in.

Belangrijk is dat je climatedata bestanden die je noemt in de root staan.
Anders werkt het niet.

Ik heb al eerder uitgelegd (eerdere post) wat je precies moet doen wanneer je NIET het Saratogascript gebruikt en waar je // moet zetten.
Let er op dat je niet teveel // en deze op verkeerde plaatsen zet want dan werkt het niet.
Het is even en klus, maar het script is gebaseerd op het Saratogascript en dat moet je dus zelf wijzigen.

Ik heb de wxreport bestanden allemaal in een map noaadata gezet.
Alle climatedata bestanden worden in de root gezet.

De link in de settingsfile moet dan zo:
$path_dailynoaa = "../"; # Location of dailynoaareport*.htm files
$path_climatedata = "../"; # Location of climatedataout*.html files

Verder moet je alle script bestanden nalopen en de jaartallen wijzigen naar jouw situatie.

Het is echt even een klus. Elk bestand moet je 1 voor 1 nalopen en aanpassen.

Dan heb je ook wat.

Oebel
Door SpeedyGJ
#42440
En als je die saratoga site gebruikt? Gaat dan alles automatisch?
Ik heb mijn website al vernieuwd, het bevalt me redelijk maar helaas op mobiel is het flut, ook in IE schijnt het niet helemaal goed te lopen.

Zit toch te denken om die saratoga website te gebruiken en zelf aan mijn eigen smaak aanpassen.

Trouwens mijn vorige vraag nog gelezen omtrent die tags?
Door westkapellegek
#42443
reitsma1960 schrijft:
De link in de settingsfile moet dan zo:
$path_dailynoaa = "../"; # Location of dailynoaareport*.htm files
$path_climatedata = "../"; # Location of climatedataout*.html files



Dit ging er dus fout. Inmiddels werkt het volgens mij wel aardig. Zeer veel dank voor je hulp, zonder jou had het niet gekunt!

gr Niek
Door reitsma1960
#42444
westkapellegek schrijft:
reitsma1960 schrijft:
De link in de settingsfile moet dan zo:
$path_dailynoaa = "../"; # Location of dailynoaareport*.htm files
$path_climatedata = "../"; # Location of climatedataout*.html files



Dit ging er dus fout. Inmiddels werkt het volgens mij wel aardig. Zeer veel dank voor je hulp, zonder jou had het niet gekunt!

gr Niek


Geen dank Niek. Daarvoor zijn we hier toch op dit forum, o.a. om elkaar te helpen?!
Loop even goed alle jaartallen na in bepaade bestandjes van het script wanneer om een jaartal wordt gevraagd. Dan moet het goed gaan.

Veel plezier ermee.

Oebel
Door reitsma1960
#42446
hanszzz schrijft:
Hey Oebel bedankt nog voor je inzet en mail verkeer ik zal het nog even verder in het nl vertalen ;)

Bedankt hoor tot de volgende keer

Grt Hans


Graag gedaan Hans.
Fijn dat het werkt. Het was ff een battle hé!;)
Maar het resultaat is er.

Groet,
Oebel
Door reitsma1960
#42575
hanszzz schrijft:
Hehe het kost even werk maar dan heb je ook wat :laugh:

Ik heb hem helemaal in het nederlands kunnen vertalen ;)

en nu maar data verzamelen van de komende jaren :lol:

Grt Hans



En......de aanhouder wint hé!;)

Groet,
Oebel
Door westkapellegek
#45168
Sinds kort is er een update, en kun je ook de soiltemp in de tabel opnemen. Hiervoor heb je climatedatasoil.htm nodig. Waar kan ik die vinden? Het bestand staat niet in de zip waar de rest van het script staat.

gr Niek