Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
#71490
Ik heb mijn VP2 nog niet zo lang, maar ik merkte dat de neerslag niet goed gemeten werd.
Of beter, op het laatst helemaal niet meer.
Vanochtend e.e.a. nagekeken, waarbij bleek dat het doorvoergaatje van de regenmeter geblokkeerd werd door een zwarte vettige substantie. De meter stond ook tot de rand toe vol met regenwater :)
Even schoongemaakt en meteen de rest ook even nagekeken en het werkt weer.
Hebben jullie dergelijke substantie ook al eens aangetroffen in jullie regenmeter?
#71492
WeerstationGraveNL schreef: 18 nov 2019, 08:20 Ik heb mijn VP2 nog niet zo lang, maar ik merkte dat de neerslag niet goed gemeten werd.
Of beter, op het laatst helemaal niet meer.
Vanochtend e.e.a. nagekeken, waarbij bleek dat het doorvoergaatje van de regenmeter geblokkeerd werd door een zwarte vettige substantie. De meter stond ook tot de rand toe vol met regenwater :)
Even schoongemaakt en meteen de rest ook even nagekeken en het werkt weer.
Hebben jullie dergelijke substantie ook al eens aangetroffen in jullie regenmeter?
Indien je in de buurt van vliegroutes ligt, misschien een kerosinelozing van één of ander overvliegend toestel ???? (dit is een persoonlijke gok)

Grtz
Kris
#71505
Hoi Kris, ik zit onder de rook van vliegbasis Volkel, met militaire vliegtuigen, traumaheli enz.
Het zou zomaar kunnen. Heb in 15 jaar tijd nog niet eerder meegemaakt dat de regenmeter verstopt zat :o