Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door ws vreewijk
#68215
Jammer geen enkele reactie hier op het forum is ook vakantie tijd he.;)

Ik kon hem voor amper € 15 euri kopen toch heb ik dat niet gedaan kennelijk zijn er een hoop neppers in omloop , dus heb toch gekozen voor conrad die zien er origineel uit,als ik alle foto's vergelijk zien alle goedkope sensors er toch anders uit.

Is of B keus of een clone,en ik wil zekerheid.
4 solderingen op 7 mm word een uitdaging,los halen vd oude sensor zie ik als het grootste probleem.

Gr Chris
Door Willy Peters
#68216
Chris,

Die van mij is een paar jaar terug ook stuk gegaan.
Heb toen ook bij Conrad een nieuwe besteld.
met behulp van een loep en een Weller soldeerbout met een kleine punt heb ik het klusje geklaard.

Willy
Door weerstationhoogeloon
#69375
Dit topic maar weer eens naar boven halen:

Afgelopen week een nieuwe Sensirion SHT15 besteld bij C*.
Een collega heeft de SHT15 op een 7346.166I board-je gesoldeerd. (SMD-techniek is niet mijn ding:( )
Op dit board-je zat een SHT11 die stuk was en het lag al een paar jaar bij de "reserve-spullen" te wachten op een tweede leven.

Nu is de sensor-chip dus vervangen en wil ik het geheel weer voorzien van een beschermende coating.

Wat kan je het beste op het boardje/soldeerpunten van de sensor smeren om een goede bescherming te verkrijgen voor vocht, en wat je ook weer voor reparatie redelijk makkelijk kan verwijderen? Iemand enig idee?

gr. Remie
Door weerstationhoogeloon
#69387
weerstationhoogeloon schrijft:
...Nu is de sensor-chip dus vervangen en wil ik het geheel weer voorzien van een beschermende coating.

Wat kan je het beste op het boardje/soldeerpunten van de sensor smeren om een goede bescherming te verkrijgen voor vocht, en wat je ook weer voor reparatie redelijk makkelijk kan verwijderen? Iemand enig idee?

gr. Remie


Niemand een idee wat je het beste op het VP2 temp/hum printboardje kan smeren ter bescherming van de soldeerverbindingen van de SHT15 sensor?

Ik ben bang dat het zo geen lang leven beschoren is in weer en wind:S

gr Remie