Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door gerrit32
#59371
Ik heb deze inmiddels in huis.
Het bouwen stelt niets voor. Het enige wat je zelf moet doen is het plaatsen van de aansluitklemmen, leds, twee elco's en dipswitches.

Hij is alleen erg storingsgevoelig. Dit is er allemaal uit te filteren via de instelling van de dipswitches.
Het is een behoorlijk geavanceerd apparaat.

Het is alleen vervelend dat aangegeven staat dat vanalles in te stellen is, maar het enige wat in de beschrijving staat is een tabel met default waarden.
Een gemis is een tabel met de instelmogelijkheden.

Verder een leuk apparaat.

Groet,
Gerard
Door gerrit32
#59374
Hij heeft drie uitgangen.
een uitgang welke nul wordt bij elke ontlading "blitz"
een uitgang "warnung" deze blijft x minuten nul na een ontlading.
een uitgang "entwarnug" deze wordt even nul als de x minuten verstreken zijn.

De uitgang "warnung" kan of een puls afgeven of continu laag zijn zolang de tijd loopt. Dit is in te stellen.

Ingesteld kan worden: "AFE Gain Boost (in/outdoor)" , "Distance Estimaion" , "Minimum Numbers of Lighting" , "Spike Rejection" , "Noise Floor Level" , "Watchdog Threshold" dmv 18 dipswiches.
Alleen de instellingen zijn als default aangegeven. Ik mis een tabel voor de instellingen van de dipswiches.

Groet,
Gerard
Door jorissynaeve
#59379
Dus eigenlijk kan je geen geschatte afstand uit het toestel krijgen? Als ik het versta, bepaald hij dit wel maar gebruikt dit dan enkel voor de "warnung" ofzo op hoog/laag te zetten?
Door gerrit32
#59383
We hebben nog geen onweer gehad om echt te testen.
Als ik het goed begrijp zal hij de "Warnung" laag zetten als de ontlading zich bevindt binnen de ingestelde afstand.
Deze afstand is instelbaar tot 40 km. Ook de sterkte van de ontlading is in te stellen. Dit blijven vaste gegevens welke ingesteld zijn door de dipswitches.

Groet,
Gerard