hoi Peter
oke begrijp dat het dus een must is nextstorm en vectormap er bij te kopen
en met dat inzoemen kan leuk worden
heb hier veel onweer
en vaak komen de buien nog terug dit ivb met de Reeuwijkse plassen ( ligt tegen Gouda aan) en de nieuwkoopse plassen
tis hier vaak feest
wel baal ik dat er zins 4 jaar een steenpijp weg is wat bij een fabriek hoorde wat hier achter staat ... de bliksem pakte dat regelmatig en dat op 200m hier vandaan .. maar ja dat is weg
en oke zal op die site gaan kijken .... o nee tis in het duits en daar ben ik nu niet echt goed in
kan je mij zoms de url geven waar je de software kan kopen kan het echt niet vinden :blush:
mvg Gert
petergroeneveld schrijft:
[quote]Een vectormap is eigenlijk een kaart die je bijna niet zelf kunt maken, tenminste ik kan het niet. Het heeft ook een .cvm extensie en werkt dus met het programma Nexstorm samen.
De kaart heeft als centrum, meestal je eigen woonplaats, de coördinaten die jezelf opgeeft. Wanneer er dicht bij jou in de buurt een storm met ontladingen opkomst is dan wordt door de software automatisch ingezoomd op deze vector map.
Dan moet de kaart natuurlijk wel nauwkeurig en ook duidelijk blijven. Verder kun je hem d.m.v. de software helemaal zelf re-designen naar je eigen inzicht. Ook kun je er plaatsnamen aan toevoegen maar voor de duidelijkheid heb ik dat zelf niet gedaan.
Ook kun je de vector map gebruiken voor het live storm programma Stormvue.
Kortom ik zou hem wel aanschaffen want hij is eigenlijk onmisbaar voor de software. Kan zijn dat ik nog iets vergeten ben of mis heb over de vector map dan zullen anderen dit nog wel aanvullen denk ik.
Even wat anders als je iets meer intikt op Google b.v. "space boltek" dan staat die bovenaan.
Hier zijn complete pakketten te koop.