Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door leboplu2004
#15934
Ik wil graag mijn webcam live op mijn homepage laten zien. Via WD is alles goed ingesteld en kan zelf mijn stream bekijken, maar nu wil ik het nog op mijn homepage krijgen.

Wie heeft er tips hoe dat te doen.

Mijn dank is groot
Door wslangerak
#15941
Hallo en welkom!

Je zegt "Ik kan zelf mijn stream bekijken". Moet ik daaruit opmaken dat je wdwebcamcapture laat streamen? Of save je alleen een plaatje (jpg)?

Gr,
Door leboplu2004
#15942
Hoi Kees,

Ja ik kan dus de stream zien met een mms ext. ervoor. Het plaatje van mijn webcam die staat op mijn homepage en dat gaat goed. Alleen wil ik nu ook live gaan streamen en dat lukt me niet. Ik weet niet hoe ik dat zichtbaar moet maken.

Groeten

Freek
Door wslangerak
#15945
Hoi Freek,

Allereerst moet je in je ADSL-modem (als je dat hebt tenminste) de poort openzetten die WD voor het streamen gebruikt. Als je dat hebt gedaan kan je op je homepage een aantal regels zoals deze opnemen:

Code: Selecteer alles
<object classid="CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95" name="webcam" width="640" height="500" id="mediaplayer1" title="webcam">
    <param name="filename" value="mms://xx.xx.xx.xxx:9000">
    <param name="autostart" value="true">
    <param name="ShowControls" value="False">
    <param name="ShowStatusBar" value="True">
    <param name="ShowDisplay" value="False">

    <embed src="mms://xx.xx.xx.xxx:9000" width="640" height="500" autostart="true" filename="mms://xx.xx.xx.xxx:9000" showcontrols="False" showstatusbar="True" name="webcam" showdisplay="False"> 
    type="application/x-mplayer2" pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/Downloads/Contents/MediaPlayer/"
    </embed>
  </object>


Waarin je de xx.xx.xx.xxx:9000 moet veranderen in jouw IP-adres (buitenkant, dus vanaf internet!) en de poort die WD gebruikt. De andere variabelen zoals breedte, hoogte enz. kun je zelf aanpassen.

Succes!
Gr,