Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Eckie76
#4866
Ok thanks.

Ik krijg echt zwaar de balen van een gruwelijke fout die ik net gemaakt heb. Kon alles weer deinstalleren en daarna weer opnieuw installeren.

Nu krijg ik op de hoofdpagina weer iets niet weg...zie door de bomen het bos niet meer.

Dat : Welkom op de hoofdpagina wil ik weg krijgen, maar ik weet niet hoe.

www.meteoroerstreek.nl/joomla
Door SpeedyGJ
#4867
Ik maak zelf gebruik van PHP Fusion, ik heb verschillende dingen getest, maar toch spreekt qua menu indeling mij totaaaaal niet aan, voor mij moet het snel en overzichtelijk kunnen werken. Oke PHP Fusion mag dan wel niet de alle mooiste layouts hebben, toch vind ik dit erg prettig werken :)
Door Eckie76
#4869
Roelof schrijft:
In de hoofdmap zetten is niet echt nodig. Maak gewoon een redirect html file aan in je hoofdmap en hij wordt netjes doorgelinkt .
Roelof


Hoe doe je zoiets? Hoe ziet zo'n file eruit?
Door Eckie76
#4891
Bedankt Roelof.

Inmiddels heb ik van een expert vernomen, dat het gebruik van Java wordt afgeraden.

Het schijnt het beste te zijn, het via de htaccess.txt te doen.

Groetjes Olaf
Door AenG
#5689
Olaf,

Ik zie op jouw site dat je actuele data inleest. Ik ben nu al een tijdje met dit probleem bezig, maar het wil maar niet lukken.
Heb jij hier een plugin voor geschreven?

Ik wil namelijk een txt-file inlezen, en deze op mijn site tonen. De php-code heb ik al wel. Maar aangezien mijn kennis van php minimaal is blijft dit een zoekplaatje. Ik vroeg mij dan ook af of er een standaard plugin bestaat voor dit probleem?
Zomaar de php-code in een artikel zetten wil namelijk niet lukken.

-------------------------------------------
code om file in te lezen:
$idxfile = "all-sensors.txt";
$value=array();
$file = file($idxfile);
foreach ($file as $line)
{
$exp_line = explode(" ", $line);
$var=$exp_line[0];
$value[$var]=$exp_line[1];
}
?>
----------------------------------------

code om een variabele te tonen:
echo $value[actual_date0_puredate_utc];
?>
-----------------------------------------

gr Geert

Bijgesloten het bestand dat ik wil inlezen.
Bijlagen
(2.26 KiB) 195 keer gedownload
Door Eckie76
#5691
Hallo Geert,

ik werk niet met php, maar met simpele tekstbestanden. Vanuit die tekstfile wordt een html-file gemaakt die ik als wrapper online publiceer.
Ik zie het nut van php in deze niet in.
Probeer gewoon een tekst-template te maken.
Als je een template wil hebben met wat basis-gegevens stuur ik je er wel een. Mits je met WS Win werkt.

Groet Olaf
Door Luc
#5692
AenG schrijft:
Ik wil namelijk een txt-file inlezen, en deze op mijn site tonen. De php-code heb ik al wel. Maar aangezien mijn kennis van php minimaal is blijft dit een zoekplaatje. Ik vroeg mij dan ook af of er een standaard plugin bestaat voor dit probleem?
Zomaar de php-code in een artikel zetten wil namelijk niet lukken.

Als je de code hiervoor al werkend heb, dan kun je de Jumi plugin installeren. Met Jumi, kun je een .php file includen in een content artikel van Joomla. Zoek maar even op Jumi in dit forum. Ik heb ooit een link daar naartoe gepost.

EDIT: De link staat zelfs in het begin van dit topic