- 09 okt 2016, 09:46
amvih schrijft:
Hoi Arie,
Bedankt voor je reactie. Ik heb zelf ook geen idee vandaar mijn melding. Misschien dat er iets zit in het uploadformaat van VWS, maar zou ik vreemd vinden. Temeer voor het incident de gegevens wel correct werden weergegeven. Die windstoot van 91 km/h is een opvallende, en is me ook steeds opgevallen dat deze in het overzicht correct werd weergegeven, tot het incident dan uiteraard. Misschien heeft Wim hier wel een verklaring voor? En als het iets met uploadformaat, dan verwacht ik ook dat er meer mensen last van moeten hebben, ik zal immers niet de enige zijn die VWS daarvoor gebruikt.
Groet, Jeroen
Hoi Jeroen,
Ik ervaar die verschillen absoluut niet.
Ik heb even de laatste 4 maanden naast elkaar gezet en zie op een paar tienden na geen enkel verschil. Die tienden van verschil zit hem vaak in de omrekening van kph naar mph en dan weer terug naar kph, hetzelfde geld voor de neerslag, eerst van mm naar inch en dan weer terug naar mm.
1e kolom windvlaag WU, 2e kolom eigen meting windvlaag, 3e kolom neerslag WU, 4e kolom eigen meting neerslag.
sep--46--46--25--24.8
aug--40--39.7--62.1--62
jul--48--48.1--54.5--54.8
jun--46--46--89.4--89.2
Ik upload via WsWin en jij via VWS, misschien zit daar dan een verschil in?
De tabel op de website van WeatherUnderground van mijn weerstation klopt ook met mijn eigen gegevens.
Geen idee zo wat er mis is bij jou?
gr.
Arie
Hoi Arie,
Bedankt voor je reactie. Ik heb zelf ook geen idee vandaar mijn melding. Misschien dat er iets zit in het uploadformaat van VWS, maar zou ik vreemd vinden. Temeer voor het incident de gegevens wel correct werden weergegeven. Die windstoot van 91 km/h is een opvallende, en is me ook steeds opgevallen dat deze in het overzicht correct werd weergegeven, tot het incident dan uiteraard. Misschien heeft Wim hier wel een verklaring voor? En als het iets met uploadformaat, dan verwacht ik ook dat er meer mensen last van moeten hebben, ik zal immers niet de enige zijn die VWS daarvoor gebruikt.
Groet, Jeroen