Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door josoe
#17055
Hallo,

ik ben in het bezit van de WMR200 en gebruik de geregistreerde versie van Wdisplay.
De gegevens van de console laad ik ongeveer 2 maal per dag op de computer, dus die is niet continu aangesloten.
Wat ik af en toe eens zie is dat gegevens van een tijdspanne soms de mist in gaan, zoals deze week.
Ik starte het programma op om 06u45, de gegevens werden opgehaald sedert de laatste keer (laatste was 19u ongeveer) tot 21u. Het programma was klaar en toonde mij slechts de gegevens tot 21u en sprong dan direct naar 06u45. Resultaat was dat ik ongeveer 9 uur gegevens kwijt ben.
De datalogger aangesproken via het programma, de tijd terug ingesteld (manual start), maar na heropstart van het programma kreeg ik de melding dat er geen gemiste gegevens waren sedert de laatste run (06u45).
Daarom deze vraag, misschien al ergens gesteld, hoe kan ik terug al de gegevens terug ophalen van maanden ver ? Mijn datalogger staat aan op 15 minuten.
Gisteren geprobeerd om al de files in c:\\wxdisplay\\datfiles te verwijderen en opnieuw het programma te starten, maar geen succes.
Door Bertus
#17956
Hallo Josoe,

Ik heb me vandaag pas aangemeld. Ik ben dus druk aan het kijken hoe dit forum precies werkt. Dit topic had ik niet hier verwacht maar onder het onderwerp Oregon Scientific weerstation of Weather Display. Vandaar dat hier misschien geen andere reacties zijn binnengekomen.

Ik zit in dezwelfde situatie. Vorig jaar al de combinatie WMR200 en een geregistreerde versie van Weather Display aangeschaft, maar niet verder gekomen dan experimenteren.

Ik zal me eerst maar op jouw vraag concentreren. Dan komen we laterwel op andere problemen, die meespelen.

Ik heb de loggerinterval op 1 minuut staan omdat ik begreep, dat Weather Display dit vereist om een goede koppeling te kunnen maken. Ik heb geen alternatief uitgeprobeerd. Pas toen ik de minuut had doorgevoerd, kreeg ik verbinding tussen de WMR200 en Weather Display. Bij die interval van 1 minuut hou je 28 dagen logtijd over op de datalogger voor de standaard sensoren. Omdat ik vier extra tempsensoren heb en nog een UV sensor, hou ik 19 dagen over. Bij het uploaden naar de computer betekent dit wel, dat je ongeveer een kwartier bezig bent om een dag te uploaden.

De datalogger van de WMR200 werkt zodanig, dat bij het uitlezen van data de betreffende dataregel wordt gedelete. Daarom is het niet mogelijk bij een mislukte uitlezing, die data alsnog weer op te halen. Weg is weg. Dit is b.v. bij LaCrosse heel anders geregeld. Daar wordt de datalogger vol gelezen en de oudste data worden overschreven. Daar kun je dus meerdere malen data uitlezen. b.v. als je meerdere bestanden op je computer zou hebben. Bij De WMR200 is dat niet mogelijk. Je kunt alleen de starttijd van de datalogger terugzetten naar een eerder moment, maar als die data al weggelezen zijn krijg je gewoon geen respons. Ik baal daar zelf ook van, omdat ik graag een versie van Weather Display op Windows en op Linux had draaien. Dat kan met deze datalogger dus niet.

Wat het deleten van Weather Display files voor effect heeft weet ik niet. Ik denk, dat jij verwacht, dat die files opnieuw worden aangemaakt. Ik ben daar niet zo zeker van. Mogelijk kan het afwezig zijn van een file het uploaden volledig blokkeren.

met vriendelijke groet,
Bertus
Door Tonky
#17959
Bertus schrijft:
Hallo Josoe,

Bij die interval van 1 minuut hou je 28 dagen logtijd over op de datalogger voor de standaard sensoren. Omdat ik vier extra tempsensoren heb en nog een UV sensor, hou ik 19 dagen over. Bij het uploaden naar de computer betekent dit wel, dat je ongeveer een kwartier bezig bent om een dag te uploaden.

met vriendelijke groet,
Bertus

Hoi,

In de gebruiksaanwijzing staat idd 29 dagen, 58, 145 enz.
Maar ik heb er een aanpassing bij gekregen die aangeeft dat die dagen niet kloppen.
Het is:
1 min. 19 dagen
2 min. 38 dagen
5 min. 97 dagen
10 min. 194 dagen
15 min. 291 dagen

Dus hou daar rekening mee bij bv vakantie.