Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door dualfoot
#28789
Hallo,

Ik heb mijn TFA Nexus ruim een jaar en nu ben ik achter de verschillende programma's zoals WD en wswin gekomen.

Nu zit ik met een probleem. Wswin kan wel mijn gegevens van de TFA Nexus uitlezen maar WD wilt dat niet. Ik heb de Honeywell TE923W/Irox/Nexus geselecteerd + Use direcht, no need....

Hoe kan ik er voor zorgen dat WD wel de gegevens gaat uitlezen zodat ik ze op mijn website kan zetten.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke Groet,

Frank
Door wslangerak
#28792
Hallo Frank,

Je instellingen zijn goed.

Wordt het programmaatje Iroxdata.exe opgestart nadat WD is gestart?
Welke versie WD heb je geïnstalleerd?
Heb je de temparatuursensor op 1 staan op de console/sensor of gebruik je een ander kanaal?
Voor de zekerheid: sensor 1 is 0 (nul) in WD, sensor 2 is 1 in WD enzovoort.

Gr,
Door dualfoot
#28794
Hallo,

Bedankt voor je snelle reactie. Als ik WD opstart start Iroxdata.exe inderdaad mee op maar die gaat daarna ook vrij snel weg. Ik gebruik versie 10.37. Ik zal nog even naar de sensor kijken maar volgens mij ligt het daar niet aan want ik krijg geen enkele gegevens door.

Met vriendelijke groet,

Frank
Door wslangerak
#28796
Versie 10.37Q build 08 is de laatste versie.

Iroxdata.exe wordt inderdaad geminimaliseerd zodra de datastroom vanuit de console op gang komt. Je kunt in je systemtray (rechtsonderaan) op het icoontje dubbelklikken, dan wordt het weer zichtbaar.

Als Iroxdata.exe zichtbaar is kun je daar controleren of er data binnenkomen vanuit de console. Als dat niet gebeurt, is misschien je USB-kabel niet in orde? Of de console is inderdaad defect...
Door dualfoot
#28806
Als ik WD opstart komt iroxdata.exe tevoorschijn en die gaat dan 1 t/m 3442 uitlezen en als hij dat gedaan heeft doet hij dat nog een keer. Dit blijft hij telkens doen.

Gister kreeg ik wel een keer dat hij af en toe iets uitlas en niet dat hij constant bezig bleef met uitlezen.
Door JPC
#28807
Dit lijkt op een probleem met het uitlezen van de datalogger.

1)
Om die "SCHOON" te krijgen moet je hetvolgende doen:

Reset van de Nexus:

!!! Netvoeding en USB kabel verwijderen !!!

Snooze knop ingedrukt houden, daarna pijltje naar boven ingedrukt houden.

Zodra het display begint te knipperen: knoppen loslaten.
Meteen de set toets aan de zijkant kortstondig indrukken.

Het display begint te piepen.

Nadat deze uitgepiept is, kan 10 minuten duren, de batterijen verwijderen.

Na minimaal 1 minuut weer opstarten (batterijen terug plaatsen), het display gaat weer opzoek naar alle sensoren (duurt eventjes)


2)
Je kunt in WD het uitlezen van het geheugen ook uitzetten.
Uit mijn hoofd weet ik niet meer waar (zit nu niet thuis).
Dacht dat er een datalogger icoontje staat in het configuratie scherm.
Door dualfoot
#28813
Bedankt, het is gelukt!

De barometer doet het nu ook weer.
Nu alleen nog zorgen dat ik het op mijn website krijg.

Met vriendelijke groet,

Frank