Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door WeerStationWoerden
goede morgen allemaal .
zoals je nu kan zien is het buiten erg mistig .

maar hoe kan ik dit instellen met WD zodat het ook zichtbaar word .

zover ik kan zien gaat dat in control panel / summary images icons / thresholds/
daar vind ik FOG .
de instelling daar zijn 8C 98% 0 windspeed
maar in mijn scherm van wd blijft het icon zon staan en niet het plaatje fog.
iemand een idee ?
Mvg Gert
Bijlagen
fog.jpg
fog.jpg (57.62 KiB) 3276 keer bekeken
Door WeerStationWoerden
heb nog een optie gevonden
staat dit allemaal goed ?
Bijlagen
mist.jpg
mist.jpg (105.1 KiB) 3276 keer bekeken
Door fotogw
Hallo Gert,

Ik ben net ook met de instellingen bezig geweest, maar je moet WD wel herstarten na het veranderen van de mist-instellingen! Ik zag heel toevallig op de site van WD dat deze bug in de meest recente versie verholpen is.
15th November 10.37Q Build 8 Update: Fixed a problem with setting th efog thresholds (where they did not take correctly until a restart of the program)

gerhard
Door WeerStationWoerden
bedankt voor je antwoord Gerhard .

ik gebruik de nieuwe versie van WD en heb het ook al een paar keer vandaag opnieuw opgestart .... maar nop er verander niks .

Gert

fotogw schrijft:
Hallo Gert,

Ik ben net ook met de instellingen bezig geweest, maar je moet WD wel herstarten na het veranderen van de mist-instellingen! Ik zag heel toevallig op de site van WD dat deze bug in de meest recente versie verholpen is.
15th November 10.37Q Build 8 Update: Fixed a problem with setting th efog thresholds (where they did not take correctly until a restart of the program)

gerhard
Door fotogw
WeerStationWoerden schrijft:

Mvg Gert

Hallo Gert,

Deze instelling geeft dus bij een hele kleine hoeveelheid wind al geen mist-icoon aan. Ik heb dit op 3 knopen staan, dwz dat er mist aangegeven kan worden als de wind in bft kleiner is dan windkracht 2.
Het is hier nu behoorlijk mistig, met een zicht <100m, en staat gemiddeld toch 1 bft. wind.

Misschien is dat 't!

Gerhard
Door WeerStationWoerden
hoi Gerhard
dat werkte ( windspeed op 3 ) alleen maar 10sec toe sprong het weer over op zwaar bewolkt :(
nu net nog een keer wat verandert ( het vinkje uit bij ..also use solar )
maar het zelfde resultaat .
op dit moment staat het vinkje weer aan ( wel weer opnieuw opgestart )
het is jammer maar na 10sec is mijn icon fog weer verandert naar zwaar bewolkt .

Gert

fotogw schrijft:

Mvg Gert

Hallo Gert,

Deze instelling geeft dus bij een hele kleine hoeveelheid wind al geen mist-icoon aan. Ik heb dit op 3 knopen staan, dwz dat er mist aangegeven kan worden als de wind in bft kleiner is dan windkracht 2.
Het is hier nu behoorlijk mistig, met een zicht <100m, en staat gemiddeld toch 1 bft. wind.

Misschien is dat 't!

Gerhard
Door fotogw
hoi Gerhard
dat werkte ( windspeed op 3 ) alleen maar 10sec toe sprong het weer over op zwaar bewolkt :(
nu net nog een keer wat verandert ( het vinkje uit bij ..also use solar )
maar het zelfde resultaat .
op dit moment staat het vinkje weer aan ( wel weer opnieuw opgestart )
het is jammer maar na 10sec is mijn icon fog weer verandert naar zwaar bewolkt .

Da's jammer! Kennelijk is er nog een andere waarde die daar invloed op heeft. Ik weet ook zo niets meer!
WD is toch ook een prachtig programma... Weerstation-software én ondoorgrondelijke puzzel in één;)

Gerhard
Door Weerstation Aalten
ik ben hier nu ook mee bezig.

heb de instellingen zo gezet als hier in dit topic vermeld wordt.
in weatherdisplay veranderd het plaatje fog inderdaad na een paar seconden maar op de site blijft hij op mist staan dus dat werkt wel.
Door hanszzz
Hallo ik volg dit ook even en heb de windspeed op 2 staat nu terwijl het een 0 tot 0.5 waait< en het vinkje aangevinkt
En warempel het staat op mist op de site en in wd nu ook:P

Grt Hans
Door dibasta
hanszzz schrijft:
Hallo ik volg dit ook even en heb de windspeed op 2 staat nu terwijl het een 0 tot 0.5 waait< en het vinkje aangevinkt
En warempel het staat op mist op de site en in wd nu ook:P

Grt Hans

En nu nog een screenshotje plaatsen?? van je instellingen??:woohoo:

Gr,
Peter.