Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door duck1966
#8982
ik wil een snellere en betere pc kopen voor mijn weerstation en noaa ontvanger is het mogenlijk om weather display over te zetten zonder dat je je instellingen en gegevens kwijt raak ?
groetjes ronald boekensteijn
Door wslangerak
#8985
Hallo Ronald,

Dat is geen enkel probleem.

1. Een back-up van je bestanden maken voor je iets onderneemt. Dat doe je door te gaan naar Control panel > Data backup > het pad en de naam invullen voor je backup-bestand, vinkje zetten bij "Include the registry entry" en klikken op "Backup now";

2. Controleren of de backup zipfile is gecreëerd en die alvast overzetten op een veilge plaats op de nieuwe PC. Dan heb je in ieder geval alles veiliggesteld als er iets mis mocht gaan;

3. De volledige c:\\\\wdisplay directory mét alle subdirs kopieëren naar de nieuwe PC;

4. Op de nieuwe PC naar de directory c:\\\\wdisplay\\\\databackup gaan en daar de file wdisplayftp.reg dubbelklikken en de registry entries accepteren/installeren.

5. Zodra je weerstation is aangesloten testen of alles werkt.

Als je op de nieuwe PC Windows Vista installeert dan moet je echt c:\\\\wdisplay als installatiedirectory voor WD gebruiken en niet bijvoorbeeld c:\\\\program files\\\\wdisplay.

Verder in de gaten houden of de console van je weerstation nu op een andere (COM-)poort is aangesloten. Dan moet je in WD die poort instellen. Bij gebruik van USB maakt dit niet uit.

Succes!

Gr,
Kees.
Door duck1966
#8992
dit is heel duidelijk bedankt kees op de nieuwe pc komt xp te staan en het gaat via de usb poort dus zie ik geen problemen verder
bedankt
Door wslangerak
#8994
OK, graag gedaan.

Topic afgesloten.