Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door wvelkers
#9270
Hallo beste collega's,

Ik gebruik nu al bijna een jaar met tevredenheid Weatherdisplay. Nu wil ik graag WD Live erbij gebruiken, om data op mijn (vernieuwde) website te gaan zetten. Ik ben al bijna een half jaar aan het knoeien en kom er maar niet uit.

Is er ook een weeramateur in de buurt van Drachten die eens bij me langs zou willen komen om dit voor mij in te stellen? Mijn dank zou ontzettend groot zijn. PS. De website is bijna klaar. Het enige wat er nog moet gebeuren zijn de instellingen in WD en het uploaden van de WD live data naar mijn website.

Groeten, W.Velkers
www.weerdrachten.nl
Door wslangerak
#9272
Hallo!

Kun je misschien aangeven wat er niet lukt? Dan kunnen we waarschijnlijk op afstand ook veel doen.

Enkele tips:

Ik zie dat je de upload van de clientraw-files al goed hebt ingesteld.

Zorg ervoor dat je de index.html, de wdlconfig.xml en de wdlv6_xx.swf upload naar je webserver.
Maak een hiervoor nieuwe directory aan voor WDL op je server (bijvoorbeeld http://www.weerdrachten.nl/wdlive) en plaats bovengenoemde bestanden daarin.

Open vanaf je server de wdlconfig.xml en zoek deze regels (bijna bovenaan):





en vul de volledige URL in waar de files staan, dus bijvoorbeeld:

http://www.weerdrachten.nl/clientraw.txt
http://www.weerdrachten.nl/clientrawextra.txt

enzovoort.

Vergeet je serienummer niet in te vullen tussen de tags.

En verder kan je de wdlconfig.xml naar eigen smaak aanpassen. Maar het is nu het belangrijkst dat hij eerst op de standaard manier gaat werken.

Succes!
Door wvelkers
#9274
Hoi Kees,

Waar ik niet uit kom is het volgende: Bij 'FTP & Connections' staan zoveel dingen benoemd dat ik in WD de bomen niet meer door het bos kan zien. Dit is het enigste wat ik niet van WD begrijp. Ik heb dus wel via WD een webpagina aangemaakt, met behulp van de uitleg van het forum op de WD site. Het schijnt dat ik in WD Live een regel moet veranderen, door mijn eigen url daar in te vullen. Doe ik dat echter in Kladblok, dan wil Kladblok dat niet opslaan. Ik heb dus Notepad++ gedownload, en die schijn dat wel te kunnen. Vervolgens dien ik dan alles te kopieren naar WD, en dan snap ik het niet meer. Ook omdat er bestanden worden geupload naar mijn standaard website, door WD aangemaakt. Ik maak in Studio Webdesign 3d Pro een eigen pagina aan, en dat gaat prima, alleen wil het programma tijdens de upload de pagina van WD niet overschrijven, zodat mijn eigen gemaakte pagina niet getoond wordt. Misschien moet ik met een schone lei beginnen, en WD verwijderen en opnieuw installeren, alsdoende alle WD files op de server verwijderen, en dan mijn eigen pagina uploaden. Blijf ik dus nog wel met WD Live zitten.

Groetjes, Wieger
www.weerdrachten.nl
Door wslangerak
#9275
Hallo Wieger,

Weather-Display verzorgt voor haar eigen pagina's de upload naar de website met een ingebouwd FTP-programma, ftpupd.exe
Dus bijvoorbeeld de clientraw-files worden vanzelf ge-upload naar je site, net zoals verschillende plaatjes, grafieken en de pagina die nu op je site te zien is.

De instellingen voor een juiste upload van de clientraw-files doe je als volgt:

control panel > webfiles/webpage/realtime.. > tabblad realtime client ftp/weather display live setup

Hier hoeft alleen de naam van je station te worden ingevuld (is bij jou al goed),
een vinkje zetten bij "Rename the file....";
bij Delay iets van 5 seconden ofzo invullen;
aanvinken "Upload the extra file every 5 min...";
aanvinken "Upload the clientrawhour every..."

Verder niets invullen of aanvinken. De schakelaar rechtsboven op "ON" zetten en op "Start now" klikken.

Dat zou ervoor moeten zorgen dat je clientrawfiles worden ge-upload.
Ik zag namelijk de ze nu sinds gisteravond 22:30 niet meer zijn ververst op je site.

Wat er verder moet gebeuren is dat je de webpagina, die werd meegeleverd met WDLive, index.html en de wdlconfig.xml en wdlv6_xx.swf, handmatig naar je server moet uploaden, in een nieuwe directory. Dat hoeft maar één keer te gebeuren.

Als je voor dat je de drie files upload eerst de aanpassingen doet, die ik in het vorige bericht heb genoemd (zoals de URL van je clientraw-files ingeven) kan er weinig meer misgaan.

Ik zou nog niets verwijderen en opnieuw installeren als ik jou was, want verder lijkt alles goed te werken.

Laat maar even weten.

Gr,
Door SpeedyGJ
#9278
Ik draai zelf ook WDL, het was idd even zoeken maar uiteindelijk kwam ik er toch vrij snel achter :)
Mocht het niet werken dan wil ik wel wat screens maken, eventueel filmpje ;)
Door wvelkers
#9281
Goed, ik ga er even mee bezig. Mocht het niet lukken dan horen jullie het nog even.

Groeten Wieger
Door WeerStationWoerden
#9316
goede avond.
ik ben zelf ook druk bezig met WDL maar krijg het niet aan de gang.
als ik alles upload via ftp .. en kijk op mijn homepage .
dan zie ik /// Weather Display Live
You need to install v8, or greater, of Flash Player from Adobe and have javascript enabled to view Weather Display Live.
////

nu heb ik zo het idee dat ik wat verkeerts doe maar ben er nog niet achter wat .
mocht ik bij mede weerstations kijken die ook WDL gebruiken dan kan ik dat wel zien

gebruik ook WD op mijn homepage en dat gaat allemaal oke ... alleen nu WDL nog
ik hoop dat iemand mij kan helpen

MVG Gert
Door SpeedyGJ
#9317
Op een 1 of andere manier krijg ik een fout als ik de code wil plaatsen. Daarom heb ik het even in een tekstdocument gedaan :)
Als je er niet uit komt hoor ik het graag :)
Bijlagen
(1.23 KiB) 194 keer gedownload
Door Oxize
#9318
WeerStationWoerden schrijft:
goede avond.
ik ben zelf ook druk bezig met WDL maar krijg het niet aan de gang.
als ik alles upload via ftp .. en kijk op mijn homepage .
dan zie ik /// Weather Display Live
You need to install v8, or greater, of Flash Player from Adobe and have javascript enabled to view Weather Display Live.
////

nu heb ik zo het idee dat ik wat verkeerts doe maar ben er nog niet achter wat .
mocht ik bij mede weerstations kijken die ook WDL gebruiken dan kan ik dat wel zien

gebruik ook WD op mijn homepage en dat gaat allemaal oke ... alleen nu WDL nog
ik hoop dat iemand mij kan helpen

MVG Gert


Mocht je hulp willen hebben gert. Laat het me maar even weten. Misschien dat we via een webchat/msn er samen doorheen kunnen lopen. Hetzelfde voor Wieger als ie er niet uitkomt. :) Mijn WDL draait onder: http://www.oxize.nl/weerstation
Door WeerStationWoerden
#9323
goede middag Oxize
bedankt dat je me wilt helpen.
heb zelf vandaag nog het 1 en ander getest maar nop wilde niet lukken
was wel zover dat de pagina op de homepage stond ... begon nog te zeuren om de data maar ook dat kreeg ik goed alleen wilde niet de uptodate date overgooien.
heb wel +_ 3keer het proggie er af gegooit en opnieuw begonnen alleen ben nu zo druk bezig geweest dat ik even niet meer weet .. hoe en wat.
als ik het goed gegrijp moet ik alle bestanden die in C:\\Program Files\\Weather Display Live\\upload staan in een map gooien die op mijn server staat ( bv .. WDL )
en daar alles weer bewerken via ftp - kladblok enz
zie namelijk ook een map WDL in Documents staan ? maar ik neem aan dat ik C:\\Program Files\\Weather Display Live\\upload moet gebruiken

ps ik zal mijn msn id doorgeven via bericht aan jou
MVG Gert