Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door weerzoetermeer
#2648
Hallo allemaal,

Davis heeft een nieuwe versie van Weatherlink online gezet namelijk versie 5.8.0. Deze versie is de voorbereiding op de WeatherlinkIP die binnenkort beschikbaar komt. Je kan hierover al het één en ander lezen op http://www.weatherlink.com .

Gegevens over de nieuwe versie:

WeatherLink for Windows v 5.8.0 Update

Version 5.8.0 Features
1. Support has been added for the new WeatherLinkIP data logger (#6555).
2. The Communications Port dialog now supports both a direct USB connection and multiple connection methods for WeatherLinkIP.
3. The Station Walkthrough has been modified to accommodate the addition of a web station.

Version 5.8.0 Bugs Fixed
1. WeatherLink will not crash if it cannot access database files over a network.


Hier staat de nieuwe versie inmiddels op de pc en het werkt voorlopig goed.

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
WeerZoetermeer.nl
Door Willy Peters
#2683
Hallo,

Waar kan ik de nieuwe versie van WeatherLink vinden? Ben op WeatherLink.com geweest maar kan de download niet vinden. Of moet je een inlognaam hebben?

groet,

Willy
Door schilper
#2707
LET OP

Ik heb ook de nieuwe versie opgehaald en geactiveerd.
Er zit een USB datalogger op mijn station dus dacht ik bij het installeren ik "vink" bij Communication Port USB aan.
Weatherlink draaide prima.
Maar toen ging ik wat stoeien met andere Weer-Programma's en ontstond er een probleem. Die werken nl allemaal met een seriele port (Com port).
Mag geen probleem zijn dacht ik: even naar Weatherlink en USB communicatie omzetten naar COM. Dat gaat dus niet. Heeft heel wat voeten in de aarde gehad voor ik het voor elkaar had enigste oplossing is dan een volledige de-instalatie van Weatherlink. Dus bij gebruik van(ook)andere software bij instalatie van 5.8.0 Com port aanvinken.(Verschijnsel kan zowel bij XP als Vista optreden)
Door Luc
#2708
Goeie tip. Omdat mijn PC is gecrashed en alles opnieuw aan het installeren ben, wil ik gelijk 5.8.0 erop zetten. Maar ik heb dus nog seriele datalogger.
Door Eckie76
#2710
Helaas kan Weatherlink mij nog steeds niet zo bekoren, maar dat is een kwestie van behoeftes.

Het aantal variabelen vind ik nog steeds veel te beperkt.

Ik heb inmiddels zo'n beetje alles aan software getest en kom nog steeds tot de conclusie: WS Win / PC Wetterstation is het meest veelzijdige programma met haast oneindig veel variabelen.

De USB- gestuurde weerstations vertonen helaas nog steeds bij elk programma veel manco's, ook bij Weatherlink zal dit het geval zijn.

Groet Olaf