Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door keesweer
#2664
Na ik denk alles te hebben gedaan, krijg ik het maar niet voor elkaar om
een pagina te uploaden naar mijn homepage ruimte bij mijn
internet profider Orange, met het programma weatherlink.
Bij de Internet Connection Settings zijn maar zijn maar 5 gegevens mogelijk.
In het scherm FTP: 1.Host, 2.Port, 3.User Name, 4.Pasword, 5.Remote Path.

Terwijl ik bij een FTP programma van NVU ook de site van mijn profider moet invullen en daar werkt het perfect.
Helaas ik weet het niet meer.
Ben nog maar pas begonnen met mijn weerstation dus heb wat dat betreft ook maar weinig ervaring
Wie kan mij helpen.
Door Luc
#2665
Hoi Keesweer,

Lukt het wel om met een gewoon FTP programma bestanden te uploaden naar je website? Zo ja, welke waardes vul je dan waar in. Post even een screenshot. Tip: Zet wel ipv username+password even fake naam, ander weet iedereen hier jouw wachtwoord. ;)
Dan kan ik adhv dat plaatje wellicht aangeven welke gegevens je waar in weatherlink moet instellen.
Door keesweer
#2670
Hai Luc
Hier even keesweer.
Kan je na gaan hoe weinig ik hier nog van weet, hoe post je even een screenshot?

Maar wat betreft je vragen,Ja ik gebruik het gratis programma van NVU daarin zit een normaal FTP proframma in en dat werk prima.

De gegevens zijn:

Serverinformatie:
http://www.orange.nl/mijn_account/

Logininformatie:
ftp://home.orange.nl

Gebruikersnaam:
mijnnaam@wanadoo.nl
of mijnnaam@orange.nl

Wachtwoord:
mijnwachtwoord

Ter informatie wanadoo is orange geworden vandaar de twee mogelijkheden
bij de gebruikersnaam.

Ik hoop op een reactie en misschien een oplossing.
groetjes keesweer.
Door jorissynaeve
#2671
ha, een screenshot is gewoon prtsc op je toetsenbord (waar dat ook moge staan op een querty toetsenbord ;) ).
En dan naar paint of dergerlijke en dan ctrl-v. Dan heb je je volledige scherm gekopiëerd.

Voor de ftp. Een ideetje, mss werkt de verbinding wel met passive mode. Zo ja, zal je dat ergens moeten aanvinken.
Door keesweer
#2674
Hai luc.
Nog even keesweer.
Had al geprobeerd met de passive mode aan te vinken werkt ook niet.
Ik denk dat ik het al weet, bij mijn provider (orange)is het alleen mogelijk om op de FTP site te komen als er al reeds een verbinding is met de orange site vandaar dat je zowel een HTTP... als FTP... moet kunnen openen,
Dit is helaas niet mogelijk met het programmam weatherlink.
Dus ik moet op zoek naar een Webhosting met een domainnaam.
Heeft iemand enig idee wat dan de minimale webspace moet zijn,?? en wat wordt er gemiddeld ge/verbruikt aan dataverkeer.??

Groetjes keesweer.
Door Doornenburg weerstation
#2675
Dit hangt af van hoevel mensen inloggen op je website. lange tijd kon ik met een zeer beperkt (de instapper) goed uit te voeten, totdat mensen hun computer langer openhouden.

maar goede ervaringen ook met de service, zie website:

http://www.budgetwebhosting.nl/site/
Door Weerstation Rijnmond
#2676
hier nog een link naar een provider, vrij goedkoop en incl domeinnaam,
ik ben ook lid van deze club, en het bevalt mij prima.

www.vevida.nl
Door wsp
#2677
Ben zelf ook lid van deze club en heb ook meerdere Weerstation's onder mijn eigen Hosting.

Sasha Hosting

Geen moeilijke 0900 nummers, gewoon normaal en normale prjzen, niet te duur en niet te goedkoop, maar wel een prijs die bij een goede vertrouwde service en server gehoord.
Door SpeedyGJ
#2680
Weerstation Rijnmond schrijft:
hier nog een link naar een provider, vrij goedkoop en incl domeinnaam,
ik ben ook lid van deze club, en het bevalt mij prima.

www.vevida.nl

Hier heb ik ook bij gezeten, maar omdat ik niet alles kon aanpassen ben ik daarna ben ik over gegaan op Hosting2go, alleen sinds dit jaar hoop elende mee omdat ze meerdere malen storing in de database hadden en alle meer dan 6000 berichten verloren zijn gegaan. Ik heb sinds vorig jaar Servage en voldoet me al te best, met webspace van 510 gig en datalimiet van 5010gig hoef ik me geen zorgen te maken dat ik hier over mijn limiet ga.

Prijzen:
Hosting2go: 25 euro per jaar.
Servage: 105 euro per jaar.

Website:
Hosting2go.nl
Servage.net