Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Marcel
#4281
Mijn weatherlink heeft al geruime tijd een probleem met de comport.
krijg steeds de melding dat er een comport error is.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen.

marcel
Door sparkle
#4282
Ik had het zelfde probleem en heb uiteindelijk alles opnieuw geinstalleerd. Dus WL deinstalleren. En dan weer opnieuw installeren.
Door osjohn
#4285
Marcel
Jij had toch ook VirtualVP op jou computer staan, ik denk dan dat de compoortinstelling niet goed ingesteld staat.

John
Door Marcel
#4286
als virtualVP eraf is zou het dan beter gaan. Ik gebruik virtualVP niet.
zal eens proberen.

marcel
Door osjohn
#4287
Marcel

Wil jij meer als een programma op jou weerstation laten draaien kan het niet zonder VirtualVP.
Vraagje, wat voor weerprogramma's draai je op het weerstation ??

John
Door Meteo Simpelveld
#4289
Marcel schrijft:
maar dan ben ik al mijn gegevens kwijt

:(

marcel

Goedeavond Marcel,

Je kunt het beste een Backup maken. De gegevens staan in een map welke jij bij de inrichting van het station genoemd hebt (de eerste posities zonder spaties, bij mij is dit Meteosim). Dan deïnstalleer de applicatie en installeer de applicatie opnieuw je kan nu de map gewoon 'terug'kopieren

Groet Bert
Door osjohn
#4296
Daar heb je het Marcel, twee programma's draaien zal je met VrtualVP moeten werken.

Om Weatherlink uit te proberen schakel je zowel VitualVP als WsWin uit en zet in weatherlink de compoort 1 of 2 waar je Vantage is aangesloten aan en dan moet hij normaal lopen.
Maar ga je daarna erbij WsWin draaien zal je alles weer moeten aanzetten met VirtualVP.

John