Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Marcel
#4515
Hallo luitjes,

mijn weatherlink leest de data niet meer.
Als ie de data leest (als dat al lukt want hij geeft nog steeds comport fout aan) dan komt er een windowtje met de tekst

" er is een fout opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. het programma wordt gesloten ..."

Wat kan ik hieraan doen, waar ligt de fout.

hetzelfde krijg ik als ik op de knoppen druk.

Iemand een idee?

gr,

Marcel
Door weerzoetermeer
#4516
Als eens geprobeerd om Weatherlink opnieuw te installeren?
Door Marcel
#4517
gedaan, maar helpt ook niet.
nieuwste versie (5.8.1) gedownload, maar helpt ook niet.

Handen in het haar, echt ku..

Zit volgende week in de ziektewet (na een operatie) ik denk dat ik dan maar eens ga overstappen op weatherDisplay. Heb de laatste tijd zoveel trubbels met weatherlink. Problemen met compoorten, nu dit weer.

Geen idee wat ere aan de hand is.

Marcel
Door Pim
#4521
Hoi Marcel,

Heb je nog een andere USB kabel liggen, dan is het de moeite waard even te wisselen.
Hetzelfde euvel deed zich vorig jaar bij mij voor en op het duitse forum van Wetterstationen.info kwam ik achter deze oplossing.
Nadat de kabel vervangen was, is de klacht niet meer voorgekomen.
Wie weet, helpt het.

Groet Pim.
Door Marcel
#4522
He,

Ik heb helaas geen usb kabel liggen, dus dat kan ik niet uit proberen.
Tenminste niet 1 die op de vantagePro2 past.
Heb wel al eens eerder gedacht dat de kabel misschie niet goed was.

Marcel
Door Marcel
#4529
maar het programma werkt ook niet als de USB kabel niet is aangesloten.
Dus dan zou je denken dat dat het probleem niet is.

gr,

Marcel
Door osjohn
#4535
Toch Marcel heb je de USB drivers verkeert gekozen, ik denk dat je de driver gekozen heb die USB omzet in serieel.

John
Door Marcel
#4547
heb nu in de setup van de communications port op USB gezet, ik neem aan dat je dat bedoeld.
Nu download ie wel, net als anders, maar op het moment dat ie klaar is met downloaden komt weer die foutmelding en wordt het programma afgesloten. het is iets met de Browserdata ofzo.
Kweet ook niet meer.

Marcel
Door osjohn
#4555
Marcel, als je de comm.poort op USB zet en nu download hij wel is er toch iets met de USB drivers.
Jij heb alleen de instelling in de software verandert maar de drivers zijn hetzelfde gebleven.
Ik denk dat jij zowel de USB driver als de USB/compoort driver geinstalleert heb wat het conflikt geeft.

John