Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Sloefke
#45894
Hallo Allemaal.

Na een aantal maanden niet meer acteif te zijn geweest meld ik me weer aan. IK had de pech dat mijn twee laptop het een voor een lieten afweten. Nu heb ik de zaak weer lopen maar er zijn toch een aantal dingen waar ik niet uit kom.
De grafieken van weatherlink had ik eerst in een tijdspannen van naar ik meen per maand. Nu zijn mijn grafieken gedefinieerd in een tijdspannen van een jaar. De grafieken zijn nu niet nauwkeurig af te lezen. Verder zijn er een paar grafieken met balken gedefinieerd. Dit alles heeft het programma zelf gedaan. Ik wil graag weer dat de grafieken nauwkeuriger uit te lezen zijn en in plaats van een balkgrafiek een lijngrafiek worden. Wie kan mij helpen hoe ik deze instelling kan veranderen. Heb alle menu's al doorgeworsteld maar ik roep nu de hulptroepen in.
Graag uw reactie

groeten Joost
Door wsEpe
#45897
Joost,
je bedoelt toch de grafieken die weatherlink maakt, die op een website gezet kunnen worden. Je kunt via Setup - Internetsetting - Profile - configure zelf aangeven welk tijdspanne je wilt: 8uur - 1dag - 1week - 1maand - 1jaar. Je moet er alleen aandenken dat de naam van de file van bijv. 1 week en 1 maand hetzelfde zijn. Voorbeeld: buitentemperatuur is file OutsideTempHistory.gif. Wil je van zowel de week en de maand de grafiek hebben, dan zul je ze ook moeten bewaren in 2 aparte mappen. Ik heb zo de map /week een map /maand waar de grafieken bewaard worden. Profiel 1 is dan voor de weekgrafieken en profiel 2 voor de maandgrafieken.
Bewaar je ze in 1 map, dan wordt de grafiek van profiel 1 overschreven door profiel 2!!
Verder heb je geen keuze in lijn- of balkgrafieken. Alle grafieken zijn in lijngrafieken, behalve de regengrafieken. Deze zijn balkgrafieken.
Door wsMaurik
#45905
Alle 24uurs grafieken zijn lijnen, bij de langere periodes worden de regen en ET balken. Waar het omslagpunt precies ligt weet ik niet. Je kunt zelf experimenteren met de tijdsduur zoals wsEpe hierboven beschrijft.
Door Sloefke
#46391
Bedankt mensen voor de tips zoals jullie kunnen zien op mijn website, heb ik het voor elkaar gekregen de tijdspanne te veranderen in 24 uur.Voor jullie inbreng mijn dank


Joost