Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door weerstationhoogeloon
#48176
Beste weer-collega's

Zojuist Weatherlink 6.0.0 gedownload en geinstalleerd op de test pc.
Er is niet veel nieuws:

What's new in 6.0.0

1.Supports uploading to WeatherLink.com when used with a WeatherLink Network Subscription.
2.Allows you to set a Lat/Long for a web download station to allow the calculation of THSWI.
3.Fixed a bug that did not allow the user to set extra Temp/Hum alarms.


toch heeft Davis er een nieuwe versie-nummer reeks aan gegeven, nl 6.x. De GUI is nog steeds hetzelfde, jammer, ik had gehoopt dat bij versie 6.x de software eens geheel herschreven zou worden, maar nee hoor...

http://www.davisnet.com/support/weather/downloads/index.asp

gr. Remie
Door Mike
#48181
Ja idd erg jammer, ik had ook gehoopt op iig een meer stabielere versie, alhoewel het gelukkig niet meer zo heel vaak voorkomt dat het programma "vast staat".
Door Snarf2000
#48185
Dan snap ik niet hoe ze aan versie 6.0.0 komen.
De algemene nummering volgens de wikipedia (zie hieronder) geeft toch aan dat er een groot verschil zou moeten zijn.

Vorming van versienummers

Algemeen

Meestal wordt de volgende structuur gebruikt:

0.1.2.3 (alpha/bèta/RC of ...)

0 is hier de hoofdversie (major version) die meestal bijgewerkt wordt door een upgrade (bij kleine software: updates). 1 is hier de onderversie (minor version) die meestal bijgewerkt wordt door een update. 2 en 3 zijn hier meestal de "build"- en revisieversies. Welke volgorde hier geldt en of deze cijfers aanwezig zijn, kiest de software-ontwerper.

Een 0 als hoofdversie betekent in het algemeen dat deze nog in ontwikkeling is of dat deze software nog niet echt van alle functionaliteit is voorzien die de ontwerper wenst.

Als een nieuwe versie van een programma erg veel nieuwe functionaliteit bevat of radicaal is herschreven, wordt over het algemeen het hoofdnummer verhoogd. Voor kleinere aanpassingen wordt het ondernummer opgehoogd. Een overgang van bijvoorbeeld 2.1 naar 2.2 is dus een relatief kleine aanpassing, een overgang van 4.5 naar 5.0 een grote.



Frans
Door wsMaurik
#48218
Tja frans, de programmeur kan doen watíe wil !
En versie 6 verkoopt natuurlijk beter dan versie 5.

Maar misschien is er onderhuids wel dusdanig veel veranderd dat het een grote revisie is (zie de tekst radicaal veranderd in de wiki). Mogelijk komen er daardoor nu makkelijker en sneller echte veranderingen die wel zichtbaar zijn.
Door wvdkuil
#48222
Er kan nu ook met de gewone weatherlink software gebruik worden gemaakt van de WeatherLink.com webisite. Dit kon tot nu toe alleen met de ip-datalogger.

>> What's new in 6.0.0
>>Supports uploading to WeatherLink.com when used with a WeatherLink Network Subscription.

Dus dan wel met een betaald abonnement.
Dit geeft je twee pagina's met je eigen weerdata die iedere minuut wordt ververst.

http://www.weatherlink.com/user/herent/ ... &headers=0

http://www.weatherlink.com/user/herent/ ... &headers=0

Leuk om te verwerken in je eigen website. Je kan switchen tussen metrisch en imperial unit (C <> F etc.), maar geen mogelijkheid tot een andere taal dan het engels.

En daar is er ook nog de kaart met alle aangesloten stations:

http://www.weatherlink.com/map.php?station=herent
Door tjabine
#49333
Ok ik heb het nog maar eens een keer geprobeerd, van 5.8.3 naar 6.0.0.
En zoals gewoonlijk werkt het weer niet.
Ik kan weatherlink 6.0.0 gewoon starten en de gegevens komen ook binnen, alleen gaat er niets de deur uit.
In de log file staat upload .... failed because off .... error reading data from de station.
Vast bij andere ook bekent dit?
Ik gebruik Vitual VP 1.2.3 en dit werkt perfect met weatherlink 5.8.3.
Alle instellingen kloppen gewoon, ik sluit 6.0.0 af en open weer 5.8.3 en alles gaat weer als van ouds.

Zie ik nu iets over het hoofd? en moet ik bv iets in Virtual VP veranderen?
Alvast bedankt voor de medewerking.

Groet Ron.
Door jango
#49346
Wat de rede is met Weatherlink 6.0.0 weet ik ook niet.
Heb het ook geprobeerd.
Maar het lijkt zo dat dit niet kan communiceren met Virtual VP , was ook al met de Weatherlink 5.9 serie.
Zou dat wel kunnen, dan zou ik ook wel eens willen weten hoe dit wel lukt.

Als ik Weatherlink 6.0.0 zonder Virtual VP, dus direct op de com port laat draaien werkt het wel.

Maar het is zo dat 5.8.3 wel werkt met Virtual VP en dat naar alle tevredenheid.
Dus laat ik alles maar bij 5.8.3
Zoveel vernieuwend is 6.0.0 nu ook weer niet.

En wat goed is moet je niet veranderen.

grtz. Jan
Door wvdkuil
#49378
Virtual VP 1.2.5
Weatherlink 6.0.0. 03/08/2012 op localhost(127.0.0.1) poort 5512
Daarnaast WeatherDisplay op poort 5513

Ook zoals in andere postings al gemeld ftp problemen.
Maar in internet connection settings stonden bij mij wat vreemde instellingen voor Proxy.
De zaak veranderd inclusief Passive Mode en nu draait het als een zonnetje.
Bijlagen
wl2.jpg
wl2.jpg (59.9 KiB) 3325 keer bekeken
Door weerstationhoogeloon
#49410
@Ron en Jan (en ook alle andere WL gebruikers)

bij mij draaide WL 6.0.0 meteen na installatie. Ik gebruik ook VVP (versie 1.2.5)
Ik probeer even mee te denken:
-op m'n weerpc draait Windows XP, VVP 1.2.5, WL 5.9.3 en Cumulus 1.9.3 build 1033
-op m'n testpc draait Windows Vista, VVP 1.2.5 en WL 6.0.0
-VVP op de testpc krijgt data van VVP op de weerpc.

Dit alles werkt perfect. Ik stop de weerpc 1x per maand om defragmentatie toe te passen en te rebooten. Verder kijk ik er niet naar om.

Wat ik wel doe is de laatste updates van Microsoft Windows (handmatig) uitvoeren.
WeatherLink maakt gebruik van Microsoft .NET Framework.
Misschien hebben jullie een patch of update van Microsoft Update overgeslaan?
Ik weet niet of alle beveiligingsupdate's voor .NET Framework belangrijk zijn voor WL.
Misschien even een update van alle .NET Framework patches doen?!?

gr.
Remie
Door tjabine
#49438
Hoi Remie en Wvdkuil,

Ik heb het geprobeerd met jullie instellingen.
Weatherlink ingesteld op tcp/ip in mijn geval 10.0.0.2 poort 5512
Virtual vp ingesteld op 10.0.0.2 poort 5512.
Weatherlink ontvangt de gegevens maar geeft nog steeds in de log file de melding
upload .... failed because off .... error reading data from de station.
Ik moet eerlijk bekennen dat het een beetje verwarrend is dit allemaal.
Ik gebruik ook nog Cumulus, moet ik die dan ook instellen op tcp/ip?
Misschien een screenshot van Weatherlink en Virtual vp instellingen zouden me verder kunnen helpen.
Ook heb ik hier nog Virtual vp 1.2.3! nieuwe versie is helaas niet te downloaden van de site.

Alvast bedankt.
Gr Ron.