Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door henrieseelen
#48438
Hallo beste collega`s

Kan iemand mij uitleggen waar het probleem zit ivm de verschillende waarden van metingen die in de linkerkolom en rechterkolom worden weergegeven in het rechterkolom zijn de juiste gegevens en in het linkerkolom veranderen de waarde`s niet.
Ik heb het dus over de software versie 6.0.0 van Weatherlink.

M.v.g Henrie
www.weerstationmaasbommel.nl
Door nolversteeg
#48440
Hallo Henrie,
Het is mij duidelijk geworden wat je bedoelt met de linkse en rechtse kolom,
nu is alleen de vraag nog welke is de juiste waarde, dat kan je vanaf hier niet zien,

de plaatjes geven de juiste tijd ,naar de waarden is koffiedik kijken, mischien iets duidelijker welke de juiste zijn , de grafieken of de data aan de linkse kant in jouw site.
Je kan ook eens kijken of er in de download gegevens iets fout gaat. tw FILE vieuw download.

groeten Nol
Door henrieseelen
#48442
Bedankt Nol en WsEPE voor deze snelle reactie,
Het is helemaal juist,het linker kolom blijven de waarde`s staan en het rechterkolom zijn de werkelijke waarde`s.Ik ben pas zondag j.l begonnen om wat gegevens omtrent het weerstation op een site te krijgen het station Davis Vantage Pro 2 is vanaf Febr.2011 operationeel. Ik heb nog Niet ontdekt of het linkerkolom maar 1 x per dag word ververst, dit probleem heeft 1x in het forum gestaan maar daar is ook geen duidelijk antwoord opgekomen vandaar ik dit probleem nog eenkeer naar voren breng.
Maar een ding is duidelijk dat ik nog iets verkeerd heb staan.

M.v.g
Henrie
Door jango
#48450
Henrie

Heb je de htx file wel op de goede plek staan.

Deze moet in de map Templates staan in het aangemaakte weerstation(naam die je het station hebt gegeven).
De htx file maakt dan in die map de htm (html) file aan die van daaruit naar de site word verstuurd.

Dus bv. C:\\Weatherlink\\joustation\\Templates\\htm.file

Daarna internet settings goed instellen(dus bestand uit de map Templates selecteren).
De img plaatjes worden in de map Images opgeslagen en van daaruit naar je site verstuurd


Ik heb Weatherlink direct in de C schijf geïnstalleerd,dus niet in program files en heb zelden(eigelijk nooit) upload problemen.

Succes

Grt. Jan
Door henrieseelen
#48451
Beste Jan,

Ik heb alles nog gecontroleerd het stationnaam wat ik aangemaakt heb in directory is genaamd Hetweer (c:/weatherlink/Hetweer/templates) heb de file`s current_vantage.htx
en davisticker.class en davisLogo.jpg verplaatst van dir. sampletemplate naar de hiervoor omschreven directory in de map c:/weatherlink/Hetweer/templates die drie bestandsmappen heb ik in profile 2 geconfigureerd omdat profile 1 bezet is voor awekas daar staat enkel een awekas.htx.
Heb ook in de public.html bestand gekeken zie ik tot mij verbazing dat er ook een bestandsmap van awekas in vermeld staat ik snap niet hoe dit bestand in terechtkomt.
Maar misschien heb ik het niet goedgedaan ivm de htmlregels vanuit bestandsmap Public/currentvantage.html kopieeren en in te passen tussen de regels in de map index.htm mijn vraag is dan ook of dit de normale procedure is om de regels vanuit map public/vantage.html te kopieeren naar index.htm om het zichtbaar te maken.

hoop hiermee de uitleg voldoende is.

M.v.g. Henrie
www.weerstationmaasbommel.nl
Door jango
#48455
Henrie

Als ik het goed begrijp heb je zoals het nu is weergegeven op je site de html pagina benoemd als index.html?

Kijk op de server of en waar je het bestand currentvantage.html tegen komt en of dat een actueel bestand is en in welke map het op de server staat.

Als je ergens een actueel bestand tegen komt zou het ook oproepbaar moeten zijn door precies hetzelfde pad achter http://www.weerstationmaasbommel.nl/ te zetten in je browser, wel zonder Public omdat dat de hooftmap is.

Wel alles precies dus punten, hoofdletter enz.
Door henrieseelen
#48456
Beste Jan,
De extensie van map Current_vantage is dus html en staat dus in de map van public_html
Het bestand index.htm staat in de zelfde map (pulic_html).
Wanneer ik nu in de map current_vantage.html bekijk als preview dan zie ik dat alle gegevens van het linkerkolom en het rechterkolom hetzelfde zijn dus volgens mij komen de actuele metingen goed in de map en volgens mij gaat er iets verkeerd in de koppeling tussen die twee bestanden current_vantage.html en index.htm
Door jango
#48457
Henrie

Je kan dan een noodgreep toepassen maar dat is niet de ideale voor als je de site wil uitbouwen.
Het is nl. dat wil je de linkerzijde actueel hebben de gehele pagina moet worden vernieuwd op de server.
De rechterzijde op de pagina met alle img. plaatjes die worden opgeroepen door de pagina vanaf de server en worden dus elke keer als de pagina vernieuwd word actueel.

Dan heb je de volgende 2 mogelijkheden om te doen.
1e. Je maakt een index pagina waarin je het current_vantage.html bestand oproept.
2e. Hernoem het current_vantage.htx bestand in index.htx in Weatherlink en pas de internet settings aan op deze verandering.

Ik zou zelf voor optie 1 kiezen dan hoef je later het bestand in Weatherlink niet aan te passen als je de site wil veranderen.

Volgens mij zou het dan moeten werken.

Als anderen een beter idee hebben kunnen ze hier ook wel reageren dit is nl. een site bouw probleem en heeft verder niets met Weatherlink van doen.

Grt. Jan
Door henrieseelen
#48466
Beste Jan,

Ik ben zelf niet zo van noodgrepen maar met het eerste voorstel is mij niet helemaal duidelijk kun je misschien verduidelijke hoe je een bestand aanroept in een indexbestand