Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door ws vreewijk
#57269
Wisten jullie dat er een Davis android app is ?

Ik niet dus was verbaasd die te vinden in de Google play store.

Heb hem even geprobeerd en ziet dr aardig uit.

Ik heb even gezocht hier op Hwa maar vond er niks over.

Hier de link naar de store waar je hem kunt downloaden
https://play.google.com/store/apps/deta ... 5pYy53bCJd

Er is ook een kaart waarop je kunt intikken waar je een station wilt zien en ik heb in Nederland wat stations aangeklikt werkt goed.

Je kan je data aanleveren via weatherlink maar dat staat allemaal beschreven in de app.

Veel plezier

gr Chris
Door Jaap van Bergeijk
#57282
Ik gebruik deze app ook, maar ik kan het niet voor elkaar krijgen dat weatherLink de gegevens van mijn station regelmatig opload. Meestal loop ik 24 uur of meer achter. Als ik weatherlink opnieuw opstart wordt de data van mijn station wel direct verzonden. Ik gebruik weatherLink met een IP datalogger en versie 6 van weatherlink.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem.
Groetjes, Jaap van Bergeijk.
Door ws vreewijk
#57284
Hallo Jaap,
Dan heb ik een vraag.

Word op je pc wel de juiste data getoond ????

Als je direct kijkt ????

Het lijkt wel alsof je usb poort in slaap gaat namelijk.
Sommige pc's moet je dat even herstellen.

gr Chris
Door ws vreewijk
#57285
Hallo Tinuz97

Ik kwam er per toeval achter,ik kijk niet altijd op de Dvais site vandaar.
Ik tikte even in Google play Davis in en heeee zie daar,

Jammer dat ik niet via weatherlink werk anders had ik hem direct opgestart.
Dus voor wie wel met weatherlink werkt een leuke extra.:cheer:

Cheers Chris
Door wvdkuil
#57286
Jaap van Bergeijk schrijft:
Ik gebruik deze app ook, maar ik kan het niet voor elkaar krijgen dat weatherLink de gegevens van mijn station regelmatig opload. Meestal loop ik 24 uur of meer achter. Als ik weatherlink opnieuw opstart wordt de data van mijn station wel direct verzonden. Ik gebruik weatherLink met een IP datalogger en versie 6 van weatherlink.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem.
Groetjes, Jaap van Bergeijk.
De originele Davis IP logger moet de data zelf opladen.
Als je de eerste keer de IP logger gebruikt worden de gegevens al meteen opgeladen.
Normaal gesproken hoef je niets meer te doen dan met het nummer wat op de IP logger staat je aan te melden bij http://www.weatherlink.com/. Deze dienst is voor bezitters van een Davis IP logger gratis.

Als je geen Davis IP logger hebt kun je tegen een extra bedrag iedere logger via Weatherlink PC release 6 en nieuwer ook laten opladen. Automatisch, na de extra betaling. Maar dat hoeft dus niet in jouw geval. De IP logger moet het al doen.

Je kunt dit instellen in het gele scherm wat je krijgt als je met je browser naar het IP adres van je logger gaat.

Als de gegevens goed op http://www.weatherlink.com/ aankomen, dan kun je met de app voor IOS en Android meteen de gegevens van je station zien na eenmalig instellen.

Ik zou toch even controleren of er niet twee keer opgeladen wordt. 1 keer automatisch door de IP logger en 1 keer handmatig door je WeatherLink.
Groeten, Wim
Bijlagen
hwa-cf71bce934bb84d9f7f536f0e67ed642.jpg
hwa-cf71bce934bb84d9f7f536f0e67ed642.jpg (38.88 KiB) 2944 keer bekeken
Door tjabine
#57287
Ik heb deze app even op mijn tablet (samsung tab2 10.1) gezet.
Dit ziet er toch niet uit! en werkt ook nog eens zeer slecht bij mij.
Hebben jullie dit ook?

Gr Ron.
Door ws vreewijk
#57288
Nee werkt goed je moet even uitproberen wat de functies zijn
Door Jaap van Bergeijk
#57289
Wim ik heb ook nog eens in dat gele scherm van de datalogger gekeken. Het is al moeilijk om hier in te komen, dat kukt alleen als ik weatherlink uitschakelt. Daarom denk ik dat de datalogger alleen upload, als weatherlink niet actief is of opnieuw start. Bij jouw werkt het wel goed zag ik.
Groetjes, Jaap
Door wvdkuil
#57291
Jaap van Bergeijk schrijft:
Wim ik heb ook nog eens in dat gele scherm van de datalogger gekeken. Het is al moeilijk om hier in te komen, dat kukt alleen als ik weatherlink uitschakelt. Daarom denk ik dat de datalogger alleen upload, als weatherlink niet actief is of opnieuw start. Bij jouw werkt het wel goed zag ik.
Groetjes, Jaap
Hallo Jaap,
Er zijn nog twee zaken die je kan proberen:
1. Wat gebeurt er als je WEL Weatherlink draait maar GEEN Weather Bulletin open hebt staan?
Daar zijn in het verleden ook fouten mee geweest.

2. Met een IP logger (die zelf uploadt) moet je in Weatherlink NIET de gegevens invullen bij het menu
Setup==> Weatherlink Network. Dat is voor usb en seriele WL gebruikers.
Dus als je Setup ==> Network upload kiest moet er een foutboodschap komen.

Groeten, Wim