Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Mike
#59108
Heey,

Ik heb een nieuwe router/modem van KPN gekregen, hij is wit met een plastic doorzichtige rand er omheen.

Nu kan weatherlink niets meer uploaden, ik vermoed dat ik dus poorten moet gaan opengooien.

Weet iemand van jullie welke poorten dit moeten zijn?.

Mvg, Mike.
Bijlagen
1287322379.png
1287322379.png (89.68 KiB) 2833 keer bekeken
Door WSParkstad
#59117
Hallo,

Helaas weet ik niet welke poorten maar weet wel dat je voor uploaden eigenlijk geen poort hoeft open te zetten, poorten open zetten doe je meestal voor verkeer van buiten af naar binnen toe, dus zeg maar van WAN op jouw LAN.

Naar buiten zou eigenlijk geen probleem moeten zijn, anders had je dit ook al in jouw oude router moeten doen.

Tenzij er een techniek gebruikt wat ik niet weet en zou dat zo zijn dan lees ik het hier wel zo want ben ook benieuwd wat het kan zijn.

Hopende op een reactie vanuit de groep waar je dan wat aan heb, mijn kennis is van binnen af nooi een poort open hoeft te staan.

Met vriendelijke groet,

Marcel.
Door fbockstael
#59119
Hoi Mike,

Het lijkt erop dat je de Experiabox hebt.
In bijna 100% van de gevallen staat een router zo dat uitgaande poorten niet geblokt worden (ip = 0.0.0.0).
Zou het kunnen zijn dat er iets veranderd is aan de inloggegevens van de locatie waar Weatherlink de gegevens plaatst? Kijk daar eens of je met je oude gegevens kunt inloggen? Zo ja, dan moeten we verder zoeken, zo nee, dan is dat de waarschijnlijke oorzaak.
Gezien het feit dat je hier een bericht plaatst neem ik aan dat je normaal op internet kunt en dat het dus geen probleem met de bekabeling is.

Groet,

Franklin
Door Mike
#59123
Oke heren, bedankt alvast voor de reacties.

Het is idd de experiabox, en de internet verbinding is er gewoon, alleen kan weatherlink niet meer uploaden.

Het enigste wat er is verandert is een andere modem.

Ik zal straks even naar de instellingen van Weatherlink kijken.

Mvg, Mike.
Door Snarf2000
#59124
Hoi Mike.

Kijk eens in de FTP log bestanden.
Dat werkt vaak heel verhelderend.

Of heb je misschien een nieuw IP adres gekregen.
Dan kan het zijn dat jou hostingprovider je nieuwe IP adres geblocked heeft.
Is mij ook al eens overkomen

Grt Frans
Door JozBaz
#59125
Hallo Mike,

Weatherlink gebruikt gewoon FTP (TCP poorten 20 en 21) en het lijkt me sterk dat het modem dat blokkeert? Kun je wel met een ander FTP programma (zoals FileZilla) iets uploaden naar bijvoorbeeld je website?
Ik heb trouwens ook een keer het probleem gehad dat mijn hosting-provider mijn frequente FTP sessies zag als een poortscan (en daarom blokkeerde). Ben overgestapt en sindsdien OK.

Groet,

Jos
Door Mike
#59126
Oplossing gevonden.

De Windows Firewall blockte Weatherlink zonder dat ik daar melding van kreeg.

Hoe kwam ik hier achter?, ik starte een oude versie van Weatherlink op en kreeg daarmee dus wel de melding of de Firewall hem moest doorlaten of niet, toen ging er een lampje bij me branden.

Weerstation Bollenstreek is weer ONLine.

Mvg, Mike.