Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Niels2a@hotmail.be
#61019
heey, ik heb vandaag een weerstation vantuage pro 2 aangekocht maar ik wil die op mijn website krijgen, kan jij mij daarbij helpen?
Ik heb alles al geïnstalleerd en ook op de pc (weatherlink) met een datalogger, mijn website is www.weerstationmalle.be
thanks !
Door Snarf2000
#61021
Hoi Niels.
Het gaat goed bij jou daar.
Vorige week een TFA primus en nu een VP2.

En na zo'n korte tijd al vragen of iemand je wil helpen?
Nou, ik wil je wel helpen.

Rechts bovenin op de website van HetWeerActueel staat een zoek venstertje.
Als je via dat venstertje een zoekopdracht geeft, ben je al een heel eind op weg.
Dit onderwerp is al zo vaak voorbij gekomen hier op HWA zodat je echt wel wat kan vinden.

Mocht het je echt niet lukken dan zijn er hier genoeg leden met de juiste kennis.

Als alles met hapklare brokken je wordt voorgeschoteld, wordt een hobby wel heel erg makkelijk en leer je Weather Display voor geen meter kennen.
Probeer maar eens wat instellingen te wijzigen in WD.
Mocht de boel crashen, begin dan weer overnieuw.
Hierdoor ga je heel veel leren van een zeer complex programma.

Succes,

Frans
Door Niels2a@hotmail.be
#61022
hehe ja, mijn regenmeter van TFA was defect, al 2 keer ! Dus heb ik maar een davis vantage pro 2 aangekocht met als software Weatherlink, bedankt voor de feedback !
Door wvdkuil
#61025
Hallo Niels,
Het zou toch wel wat makkelijker zijn als je wat meer info geeft over wat je wilt.
1. Welke software ga je gebruiken.
Je zet dit bericht in WeatherDisplay maar praat alleen over WeatherLink

2. Heb je kennis van het bouwen van websites ?
HTML en PHP ?

3. Wat wil je maken op je website?
Geef een paar voorbeelden van andere websites of maak een schermafdruk en voeg die aan je vraag toe.

Je vraag is zo algemeen dat niemand weet welk antwoord je verwacht. En dan komen er dus geen reacties.

Ik heb je vraag maar verplaatst naar het WeatherLink forum omdat ik aan neem dat je dat programma gaat gebruiken.

Succes, Wim
Door tuinmantom
#61026
Hallo Niels,

ik heb je vraag om hulp ook ontvangen via facebook en heb je een antwoord gegeven. Hierin heb ik aangeraden om ook Cumulus eens te bekijken, vermits dit gratis is en minder overweldigend dan WeatherDisplay. Je kan hiermee ook perfect via een standaard template een website laten uploaden van je gegevens en dan hier verder op bouwen. Stap per stap.

Succes
Door Niels2a@hotmail.be
#61027
Heey allemaal, sorry dat mijn vraag niet zo duidelijk is, ik gebruik weatherlink met een data logger die ik heb moeten aanschaffen, ikzelf heeft mijn website niet gebouwd maar ik heb wel de inhoud (tekst enzo) erop gezet, men vriend heeft voor mij mijn website gebouwd (wordpress erop geinstalleerd enzo)www.weerstationmalle.be), hoe wil ik dat het eruit zie op mijn website ? Zoals www.weerstationkempen.be (zie bij grafieken enzo)

Groetjes
Door Niels2a@hotmail.be
#61028
Ik heb weatherlink al geïnstalleerd op mijn computer maar ik wil dat die gegevens op mijn website live komen te staan, moet hiervoor een FTP server aan tepas komen ?
Door Overijse
#61030
Niels2a@hotmail.be schrijft:
Heey allemaal, sorry dat mijn vraag niet zo duidelijk is, ik gebruik weatherlink met een data logger die ik heb moeten aanschaffen, ikzelf heeft mijn website niet gebouwd maar ik heb wel de inhoud (tekst enzo) erop gezet, men vriend heeft voor mij mijn website gebouwd (wordpress erop geinstalleerd enzo)www.weerstationmalle.be), hoe wil ik dat het eruit zie op mijn website ? Zoals www.weerstationkempen.be (zie bij grafieken enzo)

Groetjes


Als je wil dat je website eruitziet als dat van weerstation Kempen dien je het saratoga script te downloaden.

alle info en script zelf zijn terug te vinden op www.saratoga-weather.org

de grafieken komen van wu graphs terug te vinden op http://pocasi.hovnet.cz/wxwug.php?lang=en (opgelet dien je ook wel je data te delen op wunderground)

Grtz
Kris