Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Sloefke
#61290
Hallo beste weercollega's,

Al meer dan een week ben ik bezig met mijn station.
De software is er mee gestopt om data naar mijn site te uploaden.
De data wordt wel ververst in profile directory maar de software weigert om het naar mijn site te transporteren. De link naar mijn site is OK. De beelden van de cam gaan via een ander stuk software naar de site.

Ik heb denk ik twee opties.
Optie 1
is er achter komen waarom er geen upload meer plaats vindt ( misschien op te lossen met jullie hulp)

Optie 2 De software opnieuw installeren.

Indien ik overga tot opnieuw installeren heb ik een aantal vragen.
** moet ik de oude data van 4 jaar oud migreren naar de nieuw geinstalleerde software, of kan ik deze gewoon in de betreffende directory copieren.

Graag jullie reactie

Gr Joost
:(
Door wvdkuil
#61291
Goede morgen Joost,

Wat vragen naar meer informatie.

Wat is er de laatste tijd veranderd waardoor Weatherlink er ineens mee op kan houden?
Storing bij de provider, herstart PC of iets dergelijks?

Heel belangrijk is wat er in de ftp log staat C:\\\\weatherlink\\\\download.log
De nieuwste informatie staat boven aan.

Waar staan je bestanden op de PC?
Normaal staan die in C: \\\\ weatherlink \\\\ STATIONNAAM \\\\ templates
STATIONNAAM = de naam die je bij de setup aan Weatherlink hebt opgegeven
templates is de geadviseerde map, maar kan ook anders ingesteld zijn
Jij noemt de map "De data wordt wel ververst in profile directory"

Maakt Weatherlink wel nieuwe bestanden aan?
Jij zegt: De data wordt wel ververst
Dus de bestanden worden van een nieuwe datum tijd voorzien op iedere ingestelde tijd?
Maar is de inhoud ook veranderd, of wordt telkens dezelfde informatie weggeschreven?

Wellicht komen we er zo achter wat er aan de hand kan zijn.

Groeten Wim
Door Sloefke
#61294
HAllo Wim,

Bedankt voor je reactie .
Ik ga eens kijken op mijn pc en kom dan met antwoorden op je vragen.
Maar voor je moeite alvast mijn dank.

Gr

Joost
Door Sloefke
#61342
Hallo Wim,


Het werkt !!!!!!!! :laugh: :laugh: :laugh: :cheer: :cheer: :cheer:

Het duurde wel lang voordat ik reageerde maar ik heb drie weken praktijkexamen op school wat ik moet regelen. Erg druk en 's avonds ben ik bezig geweest met de cijfers en af en toe met het station. Allereerst mijn hartelijke dank ik ben eruit Het waren er meerdere klachten.
Nadat ik mijn virusscanner had verlengd moest ik na enkele weken mijn systeem opieuw opstarten. Pas dagen na de opstart zag ik dat het verkeerd ging.

Ik heb zoals je aangaf eerst de logfile ge-analyseren en kwam tot de ontdekking dat de site waarna ik upload geen ruimte meer had. Maar hoe kwam dat? Na lang speuren... Mijn webcam is na de herstart een eigen leven gaan leiden en "uploadde" met een frequentie van een beeldje per seconde picturens. Hierdoor was de ruimte die door de provider beschikbaar is gesteld binnen een paar minuten benut, Er kon geen bit mee op. Nadat ik dat probeleem had verholpen bleek de data nog steeds niet werd ge-upload. Nu komt het verrassende mijn password kwam plotseling niet overeen met de password voor toegang tot mijn site. Vreemde zaak ik snap er niets meer van maar goed alles is verholpen en mede dank zij jou.

Mijn dank Wim

met vriedendelijke groet


Joost