Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door RZw
#3494
In het bestand met de waarden voor de afgelopen 48 uur staan kolommen waarvan ik niet weet wat er mee bedoeld wordt. Wat voor waarden staan er in de kolommen UV Dose, WindSamp, WindTx en Arcint?

Wat is de eenheid van de waarden in de kolom Solarenergy?
Bijlagen
(629.93 KiB) 200 keer gedownload
Door Meteo Simpelveld
#3506
RZw schrijft:
In het bestand met de waarden voor de afgelopen 48 uur staan kolommen waarvan ik niet weet wat er mee bedoeld wordt. Wat voor waarden staan er in de kolommen UV Dose, WindSamp, WindTx en Arcint?

Wat is de eenheid van de waarden in de kolom Solarenergy?

Goedemiddag,
UV Dose wordt gemeten in Med's,
Windsamp is uit welke hoek de wind komt in graden
Arcint is de tijd van een datapakket (instelling).


Groet Bert
Door RZw
#3519
Ik heb ook het vermoeden dat het de richting is in aantal graden. Maar in bijna 2 jaar heb ik nog nooit een grotere waarde dan 117 gehad. Laatste tijd (maanden...) varieert hij tussen de 19 en 23 terwijl de wind uit diverse richtingen komt. Is er een instelling fout of waar gaat het niet goed?
Door wthus
#3770
Nu we toch bezig zijn heb ik ook even een vraag:

1) Data wordt bij mij om de 5 min in de lijst weergeven.
Als je dan in de lijst bij Wind Speed kijkt, is dat dan de huidige windsnelheid op dat moment, of is het een gemiddelde??

2) WindRun is de afgelegde afstand in ... km / meter?
Door Wietse
#3771
Het eerste antwoord weet ik even niet, moet namelijk ff huiswerk maken.
Het tweede antwoord wel:

In kilometers en meters.
Dit staat er namelijk:

0,23 (bijvoorbeeld). Wat voor de komma staat zijn kilometers en achter de komma meters ;). Lijkt mij duidelijk :d.