Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door weerzal
#12974
Binnenkort wil ik ook zelf een website gaan maken.
Nou is mijn idee om de pagina waar alle weergevens op komen elke keer een andere achtergrond te geven.
Die achtergrond zou dan gestuurd moeten worden door de weersvoorspelling van mijn weerstation.
dus mooi weer achtergrond met een zon etc.
Weet iemand of dit mogelijk is

groet rob alias weerzal
Door wslangerak
#12975
Hoi Rob,

Draait php op de server waar je site draait?

Aanvulling: dat weet je waarschijnlijk nog niet omdat je nog geen site hebt ;) Dus dat is iets om in de gaten te houden als je nog geen hosting voor je site hebt...
Door weerzal
#12976
Ik heb nog geen hosting site genomen ik dacht wacht eerst even af waaraan het eventueel aan moet voldoen groet rob (weerzal)
Door wslangerak
#12977
Inderdaad...

In ieder geval is PHP tegenwoordig eigenlijk onmisbaar, dus meestal vallen de "gratis" providers (zoals bijv. de eigen homepage bij je ADSL-boer) al af.

Als je PHP draait op de server is hetgeen jij bedoelt meestal makkelijk te realiseren. Als je weersoftware tenminste een variabele kan uploaden waaruit blijkt welk weertype je op dat moment hebt, bijvoorbeeld gebaseerd op je UV-sensor, gesteld dat je die hebt.

Als je zover bent geef je maar een brul op het forum dan krijg je ongetwijfeld de nodige tips!

Gr,
Door petergroeneveld
#12978
weerzal schrijft:
Ik heb nog geen hosting site genomen ik dacht wacht eerst even af waaraan het eventueel aan moet voldoen groet rob (weerzal)


Als je een website met php scripts wil maken zul je toch eerst een server met php moeten hebben, want het is wel zo handig als je aan het coderen bent dat je het resultaat even kan checken op de server.
Door tinuz97
#12986
petergroeneveld schrijft:
weerzal schrijft:
Ik heb nog geen hosting site genomen ik dacht wacht eerst even af waaraan het eventueel aan moet voldoen groet rob (weerzal)


Als je een website met php scripts wil maken zul je toch eerst een server met php moeten hebben, want het is wel zo handig als je aan het coderen bent dat je het resultaat even kan checken op de server.


Ik neem daar altijd xampp voor http://www.apachefriends.org/en/xampp.html ,een lokale php/mysql/apache server die zelfs te gebruiken is voor de 'beginner'
Vind ik het resultaat ok,dan upload ik het.
Scheeld tijd en bandbreedte.
Misschien ook een tip ;)
Door fbockstael
#13406
Hallo Rob,

Wat je wilt is wel mogelijk, maar je moet wel weten wat je doet.
Je moet dan redelijk kunnen programmeren en werken met databases.
Daarnaast zul je erg voorzichtig moeten zijn met wisselende achtergronden omdat de leesbaarheid van je gegevens dan nog wel eens in het gedrang wil komen.
Wat op de ene achtergrond goed gaat is niet per definitie goed leesbaar op een andere achtergrond. Maar goed dat is programmeerwerk dus.

Wat betreft hosting is al een en ander gezegd.
Wat ik er nog aan toe kan voegen is dat je eens op de site van ****** internetdiensten (http://www.******.nl) moet kijken, daar is mijn weersite ook gehost en kan alles dat jij wilt zonder probleem.
Niet helemaal toevallig is dat het bedrijf van mijn zoon ;-)
Zijn motto is: een eerlijk product voor een eerlijke prijs!
Overigens geeft hij je goede ondersteuning als je problemen mocht hebben met de techniek van uploaden e.d. De website moet je natuurlijk zelf maken.

Succes met je overpeinzingen.
Groet.

Franklin Bockstael
http://www.grandix.nl
Door weerzoetermeer
#13407
Beste Franklin Bockstael,

Graag in het vervolg de regels van het forum in acht nemen....

20. Het is niet toegestaan om reclame te maken in het forum voor (eigen) diensten of producten. Berichten met reclame kunnen door moderators worden aangepast of verwijderd.

Gr.
Thierry
Door fbockstael
#13410
Sorry, even geen erg in gehad.
Waar kan ik mijn eigen berichten aanpassen?
Anders moet de moderator het maar weghalen.