Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Regards
#13221
Beste weervrienden,

Heb diverse website’s bekeken die gebruik maken van de vewachting.php die door Ron en mij zijn gemaakt.

Wij hebben samen uren (zoniet dagen) hier aan gewerkt om het te krijgen zoals het nu is, wij zijn beiden geen programmeurs of script schrijvers, dus ja wij zijn toch wel een beetje trots hierop dat wij dit voor elkaar hebben gekregen met behulp van ook andere mensen op het forum.

We hebben dit vrij gegeven zodat jullie het kunnen gebruiken voor je eigen website, nu schets mijn verbazing dat er mensen zijn die de verwachting.php de regel met de makers hebben verwijdert, waarom? Wij begrijpen niet waarom die regel er uit moet gehaald worden, wij zien het toch als een beetje eer voor ons werk wat wij hier voor hebben moeten doen.

Bij deze zijn wij daarom gestopt met eventuele updates, aanpassingen etc. ik heb alle linken die in diverse Topic’s staan verwijderd en ook alle downloads zijn van mijn server verwijderd, dus als men deze link zou aanklikken krijgt u geen verbinding (foutmelding).

Mocht er een update komen van Joris (mos.php) dan zal men deze zelf moeten aanpassen in de verwachting.php, wij doen hier niets meer aan (ja voor onszelf, en voor de mensen die de verwachting.php krijgen via mijn server).

Dus voor de mensen die de verwachting.php op mijn server hebben draaien hier verandert niets aan dit blijf ik gewoon doen voor jullie (ook voor eventueel nieuwe mensen die dit willen omdat zij zelf geen .php kunnen draaien op hun website, aan te vragen via PM).

Het spijt ons dit te moeten doen, maar het zij zo, wij zullen ook niet in dit Topic reageren op eventuele Quote’s over dit onderwerp (Ron heeft geen tijd hiervoor i.v.m. zijn verhuizing, ik omdat ik een slechte ervaring heb op een Topic die ik een tijdje geleden gestart hebt, vandaar van mijn zijde ook weinig Quote’s op het HWA forum).

Met vriendelijke groeten,
Ron (WS Heerhugowaard) & Rik
Door tinuz97
#13223
Misschien een domme vraag,mag ik vragen waar het over gaat ?
Weet het namelijk echt niet,maar ben wel nieuwsgierig :blush:
Door wslangerak
#13226
Rik en Ron,

Eerst een vraag: waarom willen jullie niet reageren op verdere posts in dit topic? Ik snap de reactie aan de ene kant wel, maar waarom direct zo de deur dicht gooien?

Voor veel (nieuwere) forumleden is denk ik niet duidelijk wat er aan de hand is.
Daarom hier een paar links naar eerdere topics:

http://www.hetweeractueel.nl/forum/weer-website-ontwikkeling-design-en-hosting/5223-vraagbaak-xml-mosverwachting (6 maanden oud);

http://www.hetweeractueel.nl/forum/weer-website-ontwikkeling-design-en-hosting/8109-mos-php-script (2 maanden oud);

Voor de nieuwere forumleden: het gaat Rik en Ron om de laatstgenoemde thread.
Ik heb die nog eens rustig door zitten kijken en heb op alle websites gekeken die in dat topic aangeven de MOS-php te gebruiken, maar ik heb er nog niet één gezien zonder vermelding van de door Rik genoemde "credits".

In het eerstgenoemde topic van 6 maanden geleden kan iedereen lezen dat er ook toen al diverse mensen met een soortgelijke MOS-php bezig waren.
Hieronder geef ik ter illustratie twee voorbeeldjes van de files waar het om gaat. Twee verschillende php-oplossingen, die gebruik maken van de XML die door Meteo Consult beschikbaar wordt gesteld.



[img]

Dit om enigszins het verhaal te nuanceren. Ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal waarom Rik en Ron zo boos zijn. Er zijn toch meerdere mensen betrokken geweest bij het hele MOS-php verhaal en die worden echt niet allemaal met naam en toenaam genoemd.

Ik hoop dat één van beiden toch met iets meer details wil reageren op dit topic.

Groeten,
Kees.
Bijlagen
2009_07_12_192052.png
2009_07_12_192052.png (30.32 KiB) 2683 keer bekeken
Door wslangerak
#13227
[img size=641]http://www.hetweeractueel.nl/images/fbfiles/images/2009_07_12_191904.png[/img]

Dit is de andere. Ging helaas niet in één post.
Bijlagen
2009_07_12_191904.png
2009_07_12_191904.png (34.13 KiB) 2683 keer bekeken
Door Meteonoord
#13228
Hi Ron & Rik,

Alhoewel ik jullie script niet gebruik, ik doe niet mee met MC, ben ik het ook met jullie eens.

Los van het feit wat de wetgever hier over zegt ( plagiaat ? ) lijkt het mij op z'n minst niet netjes. Wij pretenderen amateurs te zijn en elkaar te helpen maar om met iemand anders zijn veren te pronken..........?

Er zijn wel mogelijkheden om je hier tegen te beschermen maar ik zou het jammer vinden, voor die collega's, die wel de bron vermelden.

Laat het even bezinken en kijk er dan nog eens naar.

Ik hoop dat er een oplossing komt.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door wslangerak
#13299
In overleg met Rik (en Ron) wordt dit topic gesloten.

Het moge duidelijk zijn voor de stations die het betreft dat het verwijderen van "credits" niet wordt gewaardeerd.

Wie de schoen past ... zullen we maar zeggen.

Topic gesloten.
Per PM reageren kan natuurlijk altijd nog.