Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door forsurh
#15262
Ik sta even voor het volgende probleem:

Ik wil een plaatje laden op m'n homepage, maar de naam van dit bestand is wisselend.

De opmaak is overigens wel elke keer hetzelfde:

noaa-*-dag/maand/tijd.jpg

Weet iemand hoe ik dit eenvoudig kan doen?


Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Door wsMaurik
#15263
Hallo Wisse,

Weet je wat de maand/dag/tijd zijn?
Dus je hebt altijd maand/dag van vandaag en de noaa-raporten zijn van 00-06-12-18 uur?

Dan zou je met wat javascript de filenaam kunnen samenstellen, alleen lastiger voor andere tijdzones.

Makkelijker is het denk ik om via een batch-file die je bv elke 6uur aanroept (nadat het rapport gemaakt is) de orginele file te renamen naar iets als noaa-raport.jpg en dat dan te uploaden. Blijft je homepage hetzelfde.
Door forsurh
#15266
Hoi,

Dag en maand weet ik wel alleen de tijd is verschillend.

Het is namelijk de overkomst van de noaa satelliet.

Dan is ook nog eens het nummer van de satelliet verschillend.

Het makkelijkst zou (alleen dat kan niet) een wildcard zou gebruiken.

Bv Noaa*.jpg

Begrijp je mijn bedoeling?

Groeten,

Wisse
Door wsMaurik
#15267
Wisse,

Kan je sat-programma een melding geven nadat een succesvolle sat-doorgang heeft plaatsgevonden of mogelijk zelfs een ander programma starten?

Dan kun je namelijk een dos-commando in een batch-file gebruiken om een andere naam te geven;
Code: Selecteer alles
rename noaa*.jpg img-noaa.jpg

Met evt een copy commando erin kun je dan ook nog het nieuwe bestand naar de website directory copieren.

Als je het plaatje wilt bewaren zul je gebruik moeten maken van een copy commando ipv rename, want nu wordt telkens deze file overschreven.

Als je dit test neem dan een copy van de orginele bestanden voor als het fout gaat!