Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Eckie76
#4787
Is het mogelijk een aparte categorie te maken waar allerlei vragen en antwoorden omtrent webdesign geplaatst kunnen worden?

Lijkt mij erg handig, om mensen die niet zo bedreven zijn in webdesign kansen te bieden.
Door Weerstation Rijnmond
#4792
idd strak plan! om gelijk met de deur in huis te vallen, heeft er iemand, ervaring met Joomla? of een goedde website met mooie Templates??
Door Eckie76
#4793
Ik heb veel experimenten gedaan met Joomla, maar ik ben er eerlijk gezegd niet zo over te spreken. Het menu waarin je allerlei dingen kan aanpassen vind ik verschrikkelijk onoverzichtelijk. Ik vind het gewoon erg moeilijk om met Joomla iets fatsoenlijks inelkaar te zetten. Het zou vele malen makkelijker kunnen.
Toegegeven, de templates die je kan downloaden zien er soms best aantrekkelijk uit, maar ik kan gewoon geen enkele logica ontdekken in het aanmaken van content, laat staan een fatsoenlijke startsite in elkaar knutselen.

Grappig dat je dat vraagt, want eigenlijk wilde ik juist daarover veel dingen bespreken, over dat Joomla.

:cheer:
Door Luc
#4797
Eckie76 schrijft:
Is het mogelijk een aparte categorie te maken waar allerlei vragen en antwoorden omtrent webdesign geplaatst kunnen worden?

Lijkt mij erg handig, om mensen die niet zo bedreven zijn in webdesign kansen te bieden.
Op verzoek heb ik een aparte categorie aangemaakt. Om een beetje on topic te blijven moet het wel over weerwebsites gaan. Voor andere website zijn er meer dan voldoende andere forums op het www
Door Luc
#4798
Weerstation Rijnmond schrijft:
idd strak plan! om gelijk met de deur in huis te vallen, heeft er iemand, ervaring met Joomla? of een goedde website met mooie Templates??

Ik heb veel ervaring met Joomla. Sterker nog; deze website is ook gebaseerd op Joomla... net als enkele andere websites die ik gemaakt heb, bijvoorbeeld:


www.uitvandaag.nl

www.snowsensation.nl

Mooie profesionele templates voor Joomla haal ik meestal van www.rockettheme.com. Werkelijk top en alles werkt ook perfect.

Joomla is ontzettend krachtig en heeft vele mogelijkheden. Wil je echter weerdata integreren in Joomla, dan zul je toch wat aparte (niet standaard Joomla) dingen moeten doen. Via de standaard indeling kun je perfect statische pagina's aanmaken. Echter het actuele weer is verre van statisch :P . Het beste kun je dan in een statische pagina een eigen HTML file includen. Dan heb je het ontwerp van de template en in het content gedeelte kun je dan mooi het actuele weer integreren via een template die je software upload.

Het includen van een HTML bestand kan met de plugin genaamd Jumi. (voor download zi: http://jumi.vedeme.cz/ ). Hiermee kun je ook je eventuele eigen .php code includen.

Het voordeel van deze methode is dat je voor al je overige pagina's een mooi content management systeem hebt.

Je kunt ook je eigen componenten programmeren, maar dat is voor meer dan 99% van de doelgroep hier een stap te ver. Daar is echt uitgebreide programmeer kennis en ervaring voor nodig.

Verder zijn er vele uitbreidingen op joomla, zoals bijvoorbeeld dit forum.

Luc
Door weerzoetermeer
#4806
Nou gelukkig hebben we een Joomla expert onder ons.....Luc!

Ook ik heb al eens het één en ander geprobeerd maar ben tot op heden niet echt tevreden. Ik ga eens met de tips van Luc aan de slag om te kijken of ik weer wat verder kan komen.

Thanks!

Gr.
Thierry van Wijland
Door Meteo Simpelveld
#4861
Eckie76 schrijft:
Hallo,

inmiddels heb ik al weer flink bijgeleerd met Joomla en begin ik steeds meer te begrijpen waarom Luc dit zo hoog heeft zitten :)

Jullie kunnen kijken op www.meteoroerstreek.nl/joomla naar mijn vorderingen.

Groetjes Olaf

Goedemiddag Olaf,
Ziet er goed uit.
Ik heb geprobeerd de poll te omzeilen d.m.v. meerdere malen aan te roepen maar hij laat me maar een keer stemmen. Goed.

Groet Bert
Door Eckie76
#4862
Dank je Bert.
Die poll laat zich inderdaad niet kisten :cheer:

Ben nu erg benieuwd hoe ik alles moet omzetten naar de hoofdmap.

Als dat maar goed gaat...