Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Overijse
#27012
Nicolas,

Effe dit topic aangemaakt om je eens volledig op weg te helpen, want blijkbaar nog niet gebeurd.

Hoe breng ik data naar mijn website ?==> Nochtans je eigen topic, denk dat de uitleg toch wel klaar en duidelijk was.

Website en saratoga script==> Ook je eigen topic, uitleg is ook duidelijk lijkt me, indien je problemen hebt met de Engelse taal zet de genoemde link van saratoga in translate.google.be en alles zal in het Nederlands staan.

Zoekfunctie HWA typ eens "uploaden data", denk dat je heel wat info zult vinden over hoe je data kan uploaden naar je website, maar je moet wel willen lezen natuurlijk.

Google website help==> Google is je beste vriend online, je moet wel veel lezen natuurlijk.

Het forum van simpleportal==> Het forum van simpleportal, systeem dat jij zelf gebruikt, staan duizenden topics in, zal ook wel iets tussenstaan hoe je html en php delen kan invoegen in je site. Natuurlijk Engelstalig, gebruik Translate.google.be en vertaal het naar het Nederlands leest makkelijker.

Gebruik de standaard html stuff van weather display om in te voegen, was je wel gelukt trouwens.

Indien je het vorige allemaal doorgelezen, uitgeprobeerd, getest, gevloekt en gezweet hebt, moet er toch iets gelukt zijn.

Indien niet zeg dan in het topic waarin je bezig was, wat er fout loopt en waar, maar vervuil geen topics die niets met elkaar te maken hebben.

Grtz
Kris
Door weatherservice
#27015
Ok, ik probeer het even, maar die codetaal van websites....... Kunnen ze dat niet eenvoudig met screenshots ondersteunen :)

Thanks voor de moeite en het topic :)
Door Overijse
#27017
Heb zelf helemaal geen kennis van simpleportal, maar ben ff gaan piepen op hun site.

Je kunt er dus wel degelijk code invoegen in een custom PHP block (de benaming bij simpleportal dus)

De documentatie over de blocken van simpleportal kan je hier terugvinden : Documentatie werken met blocken in simpleportal

Bovenaan daar staan verschillende menuutjes, onder het menu block, kies je "adding a block", en kijk je screenshot zoals je gevraagd hebt.

Daar kun je zien welke blocken je kunt toevoegen, ik denk persoonlijk dat daar het block "Custom PHP" voor jou van toepassing zal zijn.

Daarin kun je misschien wel proberen om eens volgende code in te zetten :

Code: Selecteer alles
<?php 
$idxfile = "/customtextout.txt";
$value=array();
$file = file($idxfile);
foreach ($file as $line) 
{
$exp_line = explode(" ", $line);
$var=$exp_line[0];
$value[$var]=$exp_line[1];
}
?>
<table border="0" align="center"><tr><td align="center"></td></tr>
<tr><td align="center"><?php echo $value[actuele_temp] ,°C;?></td></tr>
<tr><td align="center">Max vandaag : <?php echo $value[actuele_max_temp] ,°C;?></td></tr>
<tr><td align="center">Min vandaag : <?php echo $value[actuele_min_temp] ,°C;
</td></tr></tbody></table>
?>


Wel zien dat de customtextout.txt naar de juiste plaats verwijst.

Customtextout.txt wordt gecreeërd door Weather Display. Kun je er zelf instellen en de tags kun je er ook kiezen zoals je zelf wenst.

Forum topic HWA over customtextout : Topic customtextout HWA

Als dit bovenstaand al zou lukken in je custom PHP block voor simpleportal (Bij problemen met je custom PHP block, zoek en lees zeker op het forum van simpleportal, denk niet dat er hier veel personen zijn die met simpleportal werken), kan je van daaruit rustig verder opbouwen.

Tip : Proberen, proberen, proberen, proberen en rustig blijven tot het lukt, al duurt het uren, dit is de beste manier om alles volledig naar je hand en goesting te kunnen krijgen.

Grtz en veel succes,
Kris