Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Meteonoord
#6107
Ik ben druk bezig mijn site te veranderen en stuit op het volgende probleem : Dagoverzichten etc. van WD, WL en WsWin worden wel door firefox correct getoond echter niet door Explorer.

Waar zit hem dit in ?

Groet,

Bert J. van Bergen
Door weerzoetermeer
#6109
Hoi Bert,

Ik heb even in je broncode gekeken van de pagina:

http://www.meteonoord.nl/meteonoord_totdag.html

Deze laat bij mij in IE7 niets zien maar in FF3 wel.

Nadat ik de regel:



een beetje had aangepast liet hij al wat meer zien. Aanpassingen die ik heb gedaan zijn:



Blijkbaar kan IE7 niet zo goed met procenten in een iframe omgaan. De getallen zijn pixels dus je moet even kijken hoe breed je iets wil/moet krijgen om het volledig te laten zien. Ik weet niet of dit de juiste oplossing is, mijn kennis van HTML is ook maar beperkt.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie...

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland


PS: Is zal dit toppic later even verplaatsen naar webdesign...
Door Meteonoord
#6110
Ik kan mij vinden in de verplaatsing, Thierry.

Bij webdesign kan hij ook terecht.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door wslangerak
#6111
Met het risico dat ik reageer tijdens het verplaatsen van dit topic :)
wil ik even melden dat IE7 (en ook schijnbaar de laatste updates van IE6) niet echt lekker met iFrames overweg kan. Dit uit zich soms ook in het niet zichtbaar kunnen maken van bijv. een PNG of SWF-file. De browser vraagt dan om "openen of saven".

De percentages opgeven door middel van een width- en height-attribuut gaat inderdaad ook niet goed. De absolute waarde voor de grootte van het frame in pixels opgeven werkt wel, alleen dit kan voor sommige andere browsers weer ongewenste resultaten geven qua plaatsing van het iFrame.
Het schijnt dat het werken met een style, zoals hier: in de meeste gevallen wel werkt (en dan ook in alle browsers).

Als dat niet goed gaat met bijvoorbeeld 80% is het experimenteren met de pixels zoals Thierry aangaf de beste keus.

Succes en groeten,
Kees.
Door Meteonoord
#6115
wslangerak schrijft:
Met het risico dat ik reageer tijdens het verplaatsen van dit topic :)
wil ik even melden dat IE7 (en ook schijnbaar de laatste updates van IE6) niet echt lekker met iFrames overweg kan. Dit uit zich soms ook in het niet zichtbaar kunnen maken van bijv. een PNG of SWF-file. De browser vraagt dan om "openen of saven".

De percentages opgeven door middel van een width- en height-attribuut gaat inderdaad ook niet goed. De absolute waarde voor de grootte van het frame in pixels opgeven werkt wel, alleen dit kan voor sommige andere browsers weer ongewenste resultaten geven qua plaatsing van het iFrame.
Het schijnt dat het werken met een style, zoals hier: in de meeste gevallen wel werkt (en dan ook in alle browsers).

Als dat niet goed gaat met bijvoorbeeld 80% is het experimenteren met de pixels zoals Thierry aangaf de beste keus.

Succes en groeten,
Kees.


De assistentie is via e-mail verder gegaan waarvoor dank Kees, dit probleem is door jouw assistentie opgelost.

Groet,

Bert
Door Christian
#6131
Wil niet bot reageren e.d., maar je kunt het beste divisions aan gaan leren. Op den duur werkt dat makkelijker en je kunt er meer mee uitbreiden dan met Frames.

Groet Christian :)
Door wslangerak
#6134
Dit ging niet over frames als zodanig, maar over iFrames, waar je een externe pagina inlaadt. Wat gewone frames betreft ben ik het met je eens, wordt niet veel meer gebruikt.