Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door petergroeneveld
#42689
Nieuw yr.no php script voor de 10 daagse weersverwachting van Henkka.

Voor de mensen die het yr.no script van Henkka gebruiken er is door hem een nieuwe versie uitgebracht nu met webcam functionaliteit. Als er in de nabijheid van de gezochte woonplaats webcams aanwezig zijn dan worden die inclusief de 10 daagse yr.no weersverwachting getoond. Een mooie extra functionaliteit voor degene die wat met webcams hebben! :)

Hier is een voorbeeld voor de woonplaats Utrecht te zien en zo heb ik het op mijn site werkend staan.

Voor de mensen die Henkka niet kennen hij is één van de mensen die vele weerscripts hebben geschreven voor o.a. WXSim, WD, Boltek stormtracker, yr.no etc. etc. een fenomeen op php gebied. Het yr.no php script is via zijn website te downloaden.

Succes met het installeren.
Door Snarf2000
#42692
Nou, leuk is dat.

Dat heb ik dit jaar eerder zelf al gebouwd met een MySQL database er achter.
Kijkt hij soms ook op mijn website.
Zo raakt de lol er wel af.

Frans:angry:
Door petergroeneveld
#42693
Weet niet beter dan dat het zijn script is. De mysql heb je niet nodig tenminste ik gebruik hem niet. Als je gewoon zijn readme.txt volgt staat er ook niets over mysql in vermeldt.
Door reitsma1960
#42694
Snarf2000 schrijft:
Nou, leuk is dat.

Dat heb ik dit jaar eerder zelf al gebouwd met een MySQL database er achter.
Kijkt hij soms ook op mijn website.
Zo raakt de lol er wel af.

Frans:angry:


Hoi Frans,

Nee hoor, Henrik Roblom (Henkka) kijkt zeker niet bij anderen. Hij maakt al zijn scripts zelf. Deze had hij trouwens al langere tijd.

Oebel
Door Snarf2000
#42698
Dat was cinisch bedoeld Oebel:)
Ik vond het wel grappig.
Ik zou hem ook zeker niet afkraken.

Over de nieuwe versie, V2:
Hij ziet er best wel leuk uit.
In tegenstelling tot V1 ziet deze versie er wat speelser uit.
Frisse kleuren en een andere layout.

Persoonlijk (en dat is niet negatief bedoeld) vindt ik V1 zakelijker.
Strakker in de vormgeving, wat ook beter bij mijn website past.

Jammer vindt ik dat de grafiek qua tijdlijn langer is geworden. (ca 60 uur)
V1 laat 48 uur zien waardoor er meer detail is in de grafiek.

Nu moet ik er bij zeggen dat er momenteel nog geen neerslag wordt verwacht.
Die zie je dus ook nog niet in de grafiek terug.
Ik wacht het nog even af.

Positief vind ik ze zoekfunctie per woonplaats.
Dat scheelt menigeen veel programmeer werk.

Frans
Door pdw112
#46507
Kan iemand mij helpen met het aan de praat krijgen van het script.
Ik heb eeb aantal dingen ingevult maar het wil niet werken.

Wat moet ik aanpassen in het script?
Door pdw112
#46539
Heb het inmiddels werkend maar als ik het in een iframe laad dan krijg ik de grafiek niet te zien en werkt het zoeken van een andere plaats niet.
Zonder iframe werkt het wel.

Iemand een idee hoe dit kan.
Door WeerStationWoerden
#46541
net ook dit script werkend gemaakt ( dat dacht ik dus )

krijg deze meldig in beeld

Forbidden
You don't have permission to access /yr/ on this server.
--------------------------------------------------------------------------------
www.weerstation-woerden.nl

moet niet gekker worden

ook gemaakt via een iframe
de php file werkt wel ( alleen is nog blanco ivb plaatsnaam )
goede nacht

Edit nu werkt het wel raar heb niks verandert

Gert

pdw112 schrijft:
Heb het inmiddels werkend maar als ik het in een iframe laad dan krijg ik de grafiek niet te zien en werkt het zoeken van een andere plaats niet.
Zonder iframe werkt het wel.

Iemand een idee hoe dit kan.
Door jacg
#46542
Als je het script niet aanpast dan werkt het niet.
Blijft angstvallig stil in dit topic, je moet het script gewoon aanroepen met yrtest.php.

Niet met parameters erachter, je hebt toch immers je gegevens lat/lon etc. ingevuld in het script. Daarnaast moet je nooit een iframe aanroepen met http naar je eigen site!

Als je het script aanroept krijg je een melding van yr dat er een foute aanroep is. Lat en Lon zijn namelijk leeg! Dat klopt want je auto invul box is ook leeg.

Je moet dus in het script zorgen dat als de box leeg er, de originele coordinaten gebruikt worden.

Daarnaast mist de conversie van de eenheden, maar ach dat kun je oplossen door de windsnelheid hard te coderen x 3,6. De rest gebruiken we toch niet.

Maar de leukste optie van het script is er uitgehaald, namelijk dat als een bezoeker op de pagina komt, hij automatisch de weersvoorspelling van zijn woonplaats (of in de buurt van zijn woonplaats krijgt). Maar dat valt ook wel te produceren.

Al met al een script dat niet aan de praat te krijgen is voor een beginner.

Het script zoals het zou moeten werken:

http://www.hetweerinruinen.nl/yr-no-verwachting

BTW: Ik zie dat sommigen andere topics goed lezen maar ernstig stil blijven, beetje jammer, we zijn hier toch om elkaar te helpen?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20