Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Oxize
#7769
Na 31 december wordt onze telefoonlijn aangepast van ISDN naar Analoog. Hiervoor moet het ADSL-signaal eraf zijn, voordat dit aangepast kan worden. Eenmaal als de analoge lijn er ligt, kan ik adsl opnieuw aanvragen.

Als backup trekt ik een 60-meter utp lijn naar mijn buren en tap daar internet af. Het station zal dan een aantal uren geen gegevens verzenden ivm met het overzetten van internet.

In het slechtste geval ben ik weken offline. De site draait ergens gehost, maar de weer-gegevens in het weerstation zijn dan niet actueel op het internet.

Laten we maar hopen dat het niet zover komt :)
Door wthus
#7771
Hoi Oxize,

Zit je op het platteland van Hof van Twente?
Ben wel benieuwd naar een foto van je opstelling eigenlijk :blush: ;)

Succes met de overzetting alvast en wees blij met je buren! B)
Door Oxize
#7772
Ja, ik zit buitenaf op het platteland. Foto's van de opstelling staan op de weerstation pagina.

Heb net de kabel getrokken en alles afgemonteerd en de UTP-kabel getest met me notebook. Internet werkt naar behoren. Nu maar afwachten wanneer het ADSL signaal van de oude lijn wegvalt.
Door wthus
#7975
Ik zie dat je de apparatuur aan een dakrand hebt bevestigd. Heb je geen grasveld(je) tot je beschikking om de temperatuur sensor op 1,5 meter te kunnen bevestigen in een schotelhuisje?

Groet, Wilber.

Afbeelding