Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Oxize
#7923
Is het mogelijk om vanuit Weather Display een html document te maken waarin alle weerhistorie van temperaturen,wind,luchtdruk wordt weergegeven? Liefst gewoon in tabel formaat zoals Weather Underground heeft, maar dan het laatste gedeelte waarin alle datums, tijden, temperaturen,wind, etc in staan.

Ik heb namelijk diverse mailtjes gehad of ik niet een pagina kon maken waarin de historie van het weer kon worden opgenomen. Het moet wel simpel zijn. Ik neem als voorbeeld het NOAA rapport.

Ik heb helaas geen kennis van php, anders had ik wel een extra default template gemaakt waarin alle gegevens komen te staan.

Als iemand leuke ideenen heeft laat het me weten.
Door Oxize
#7928
Ja, ik heb het gezien. Ik heb het net wel geprobeerd, maar ik moet extra template aanmaken waar ik die script kan in plaatsen. Dat gaat al niet goed. Wordpress 2.7 werkt op een andere manier.

Dan heb ik alsnog php-kennis nodig, wat ik niet heb.

Hieronder staat de standaard template van de theme die ik nu gebruik.

Code: Selecteer alles
<?php get_header(); ?>

   <div class="main">      
      
      <div class="content">
   
<?php if (have_posts()) : ?>
   <?php while (have_posts()) : the_post(); ?>
         
         <div class="post" id="post-<?php the_ID(); ?>">

            <h1><?php the_title(); ?></h1>
               
               <div class="entry">

               <?php the_content('Read the rest of this entry »'); ?>

               </div>

         </div>      

   <?php endwhile; ?>

      <p align="center"><?php next_posts_link('« Previous Entries') ?>
<?php previous_posts_link('Next Entries »') ?></p>

<?php else : ?>

      <h2 align="center">Not Found</h2>

      <p align="center">Sorry, but you are looking for something that isn't here.</p>

<?php endif; ?>
      </div>

      <?php get_sidebar(); ?>
      
      <div class="clearer"><span></span></div>

   </div>

<?php get_footer(); ?>


En zodra ik een nieuwe template moet maken dan moet ik ook nog een identifier gebruiken. Wordt mij iets te moeilijk dit.

Code: Selecteer alles
<?php
/*
Template Name: templatename.php
*/
?>
Door jorissynaeve
#7930
Als je wordpress gebruikt heb je normaal toch geen kennis van php nodig? Als je dan ook gewoon het script dat Kees(wslangerak) heeft gelinkt gebruikt, kan je dat script normaal toch gewoon op je webserver uploaden, de nodige variabelen aanpassen in dat script en een wrapper (of zo iets) maken in wordpress?
Ik ken wordpress niet echt dus ik kan hier helemaal de mist in gaan hoor ;)
Door Oxize
#7931
Dat is het hem juist. Wordpress heeft volgens niet zoiets als een wrapper. Als ik die script gebruik van kees, dan gaat het parsen/includen helemaal verkeerd.
Door Oxize
#7933
Ja dat heb ik net handmatig gedaan via een Iframe.

http://www.oxize.nl/weerstation/history

Mooi is het niet, maar ik kan waarschijnlijk niks anders.

Heb de page gelinkt aan een extra template zonder Sidebar. Het mooiste was geweest dat alles netjes in de standaard temnplate paste, maar de ruimte van de tabular data neemt zoveel ruimte. Zou mooi zijn als je die kleiner kon maken. Dan kon ik de gehele pagina netjes in mijn standaard template houden zonder schuifbalkjes aan de rechtkant.
Door Oxize
#7937
Oke ik heb het nu deels voor elkaar. Hoe kan ik eigenlijk in de stylesheet ervoor zorgen dat weergegeven pagina meer naar links komt? Aan de linkerkant zit nog genoeg ruimte vrij.