Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Christian
#7980
Hoi allemaal,

Vanaf drie uur vanmiddag begon het gesodemieter: mijn website is amper meer binnen te krijgen. Ik heb al drie keer de live chat gesproken en zij zeggen dat het aan de internet provider van mij ligt, ik heb mensen met verschillende providers laten testen en allemaal zeggen ze dat mijn site traag is.

Mijn vraag: nog anderen met dit probleem?

Groet,
Christian
Door wsp
#7981
Zo naar een onverwachte ziekenhuis opnamen nu weer online ;-

Maar ik kan niet zeggen dat je site traag is op 04-01-2009 om 19.51
Ik werk via Ziggo en xs4all, beide zijn ze goed.
Misschien toch wel gelijk bij one.com

Wat ik de mensen wel aan raad is zeker eenn isp te pakken die de server in Nederland heeft staan.
Ik weet niet of one.com dit ook heeft, heb er ook niet op gezocht.

Maar toch suc6 ermee, hier is die in iedergeval goed de snelheid van jouw site,

Groetjes.
Door tjabine
#7983
Hoi,

Hier om 20.00 gaat je site ook snel.
Ik mis wel actuele temperatuur bij je!
Door Christian
#7985
Tjabine, dat komt omdat mijn FTP niet meer werkt en de clientraw niet geupload is dus hij werkt niet ;-)

Dank jullie wel, ik heb het grote vermoeden bevestigd gekregen dat het waarschijnlijk mijn provider Wanadoo (Orange, Online) is die moeilijk doet.
Door Roelof
#7986
Ook hier werkt het een en ander niet naar behoren. Ik heb het vermoeden dat er internet capaciteit is ingezet voor het telefoonverkeer van oudjaarsnacht. rond de jaarwisseling zijn hier de problemen ontstaan.op oudjaarsdag was mijn mijn sie bij ziggo bijna niet meer berijkbaar. Ik heb dan ook alles overgezet naar deziweb en nu gaat het wel goed.

Roelof
Door wsp
#7990
weerstation schrijft:
Met de speedtest op onderstaande link kan je testen wat je downloadsnelheid is. (en je upload)

http://speedtest.bbned.nl/

Groet,
Harrie


Dat is de snelheid van jouw verbinding, maar niet van de server waar je site op staat, dioe kun je zelf ook testen door een file van 10 mb of 100 mb op jouw server te zetten, dan downloaden van de site en dan kijken wat je binnen haalt van snelheid.

Deze test is ook niet 100% want als je op BBNEd aangesloten bent dan wel.
Maar als je via hops gaten testen, krijg je vertragingen.
Ik heb dit wel eens getest van uit andere landen en dan zie je ook al verschil is ook vrij logisch.

Dus gewoon een file met ftp op jouw eigen site zetten en testen maar.

Als je zelf een goede verbinding hebt en de server waar jouw site te overbelast is, dan komt de site ook langzaam binnen, of als je een buitenlandse server gebruikt, dan is dat ook langzaam.
heb eens een server in US gehad en die was 4 keer zo langzaam als hier in nederland.
Door weerstation
#7991
Dat is de snelheid van jouw verbinding, maar niet van de server waar je site op staat, dioe kun je zelf ook testen door een file van 10 mb of 100 mb op jouw server te zetten, dan downloaden van de site en dan kijken wat je binnen haalt van snelheid.


Marcel, je verhaal klopt alleen weet je dan nog steeds niet of het aan je hostingprovider ligt of aan je internetprovider.
Je kan de snelheid van je server dus pas goed testen als je weet dat de verbinding daar naar toe in orde is.

Vandaar de link.

Harrie
Door Willy Peters
#8022
Ik heb mijn homepage sinds medio 2007 bij One.com ondegebracht. maar ik heb geen klachten. Alles draait als een trein.

groet,

Willy Peters