Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door AenG
#8310
Er is weer een nieuwe versie van joomla, te weten 1.5.9.
Deze is hier te downloaden:

http://download.dutchjoomla.org/downloa ... 5-1-5.html

Ik heb voor de zekerheid nog wel een backup van mijn directory's gemaakt, maar alles werkte later zonder problemen.

Ik ging van versie 1.5.8 naar 1.5.9, en heb gewoon alle files over de oude heen gekopieerd.

gr Geert
Door jorissynaeve
#8313
Ik heb eigenlijk nog nooit een update uitgevoerd in Joomla. Momenteel werkende met 1.5.7. Is het echt nodig voor te updaten, tts, zijn er grote veranderingen? Anders zie ik niet echt het nu er van in.
Door weerzoetermeer
#8315
jorissynaeve schrijft:
Ik heb eigenlijk nog nooit een update uitgevoerd in Joomla. Momenteel werkende met 1.5.7. Is het echt nodig voor te updaten, tts, zijn er grote veranderingen? Anders zie ik niet echt het nu er van in.


Het Joomla Project rapporteert de onmiddellijke beschikbaarheid van Joomla! 1.5.9 [Vatani]. Dit is een veiligheids release en gebruikers worden sterk aanbevolen om zo snel mogelijk te upgraden naar deze versie.

Twee maanden geleden, op 10 november 2008, kwam Joomla! 1.5.8 uit. Het doel van de Joomla! Development Working Group is om regelmatige updates aan de community beschikbaar te stellen.

Er zijn een twee-tal veiligheidsissues opgelost in deze versie. Één met een hoge prioriteit en één met een lage prioriteit. Verder zijn er een aantal kleine bugfixes uitgevoerd aan de componenten, modules, plugins, templates, taalgedeelte, administratie gedeelte en het systeem zelf. Uitgebreide informatie daarover vind u hier.

U kunt deze laatste Joomla! versie vinden in onze download sectie, uiteraard voorzien van de Nederlandse taalbestanden.

Belangrijke Forumtopic om te lezen voordat de update wordt uitgevoerd:
Update 1.5.8 -> 1.5.9 overschrijft default templates

Als ik dit zo lees lijkt het mij wel verstandig om te doen. Je kan ook ergens bij de Joomla site instellen dat je een e-mail ontvangt bij belangrijke updates. In het forum van Joomla is genoeg te vinden over het updaten van Joomla.

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
Door Eckie76
#10277
Kent iemand een goede shoutbox voor Joomla 1.5? Ik heb er al diverse geprobeerd. Ik word steeds overladen met spam, ondanks dat de maker beweert dat de shoutbox spamvrij is. Nog geen 5 minuten na het activeren van de module wemelt het van de spam.
Door weerzoetermeer
#10279
Eckie,

Ik zou het even aan Luc vragen. Zijn shoutbox heeft geen last van spam. Wel helaas erg weinig mogelijkheden in die box maar goed. Ik zelf gebruik de shoutmix box met een wrapper. Heeft veel mogelijkheden.

Gr.
Thierry
Door Eckie76
#10280
Die van Luc heb ik al geprobeerd, maar die is helaas nog voor de 1.0 versies. Dan ga ik eens die Shoutmix proberen.
Bedankt voor de tip.
Door Eckie76
#10303
De meeste shoutboxen heb ik al geprobeerd. Die van Risp kan ik dringend afraden, die is zo lek als een zeef m.w.b. spam.