Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wvdkuil
#67969
Op verzoek van een gebruiker heb ik het Ruinen / Jacco Gebben HWA-mosgraphic2.php Version 2.02a script aangepast naar de nieuwe xml. De naam van het script is mos.php

Deze aangepaste versie wordt getest en is stabiel genoeg om gebruikt te gaan worden.

EDIT 2016-07-27
De laatste, hopelijk definitieve versie van de mos/tabel scripts staat op:
http://leuven-template.eu/ws_mos_tabel.zip

De download omvat de aangepaste "Ruinen" plaatjes, de "Wilsele" alternatieve versie en de drie tabel scripts voor HWA, Metno en Yrno.
===

Ook heb ik een alternatief script gemaakt wat ongeveer dezelfde informatie afbeeldt.
Waarom? De HWA/MC xml werd twee keer per dag ververst. De nieuwe bijna ieder uur.
Uit de nieuwe xml verdwijnt al "vroeg" in de periode de verwachting voor de huidige periode.

Dat betekent dat iedere dag niet altijd met het zelfde dagdeel kan beginnen. En zelfs niet met het huidige dagdeel. Telkens wisselt dat met als eerste een licht blokje (dagdeel) en 6-12 uur later weer een donker blokje (nacht deel).

Ingewikkeld; Dus de ene keer staat er
DO voor donderdag met daaronder nacht WO-DO plus DO dagdeel
en evenlater
DO met daaronder DO dagdeel en nacht van DO op vrijdag.

U kunt met beide scripts spelen en kijken wat u voor uw site en gebruikers de beste oplossing vindt.

Het is BETA, dus graag commentaar ter verbetering.
Om verwarring te voorkomen heb ik de kleur van de dag-blokjes aangepast van oranje naar geel.
Maar dat is maar om steeds het verschil te zien.

Het script kan een 3 - 9 dagen verwachting afbeelden en past de breedte dan aan.
Er is een instelling om precies dezelfde afmetingen (met 5 dagen) te maken als HWA of Ruinen MOS.
De gemaakte .png wordt 1 uur bewaard in de cache.
Omdat er ook ieder uur een nieuwe xml is wordt de xml NIET bewaard.

Komende uitbreidingen: Meer kleurschema's , keuze voor andere iconen.

De regen-kans en onweer-kans zit niet in de nieuwe xml, die is dus verdwenen, helaas.

Wim [img]http://leuven-template.eu/Naamloos.jpg[/img]
Bijlagen
Naamloos-7d439678787ec7cec1c0408bde205956.jpg
Naamloos-7d439678787ec7cec1c0408bde205956.jpg (65.19 KiB) 3043 keer bekeken
Door WeerstationGraveNL
#67976
Misschien dat ik nog wat met de kleuren ga rommelen, maar verder ziet het er prima uit Wim.
De balkjes heb ik trouwens zelf toegevoegd.

Bijlagen
Schermafbeelding_2016_06_23_om_14.png
Schermafbeelding_2016_06_23_om_14.png (76.11 KiB) 3043 keer bekeken
Door amvih
#68003
Bedankt Wim! B)
Heb de uitgebreide versie (wsMos.php) ingesteld op 7 dagen en een ietwat aangepast.
Nogmaals dank voor je mooie werk.

gr.
Arie
Bijlagen
(34.91 KiB) 193 keer gedownload
Door tjabine
#68028
Ik ben mos.php aan het veranderen in mijn website kleuren.
Maar ik wil graag één dag extra, hoe moet ik dit nu doen?

Gr Ron.
Door wvdkuil
#68037
tjabine schrijft:
Ik ben mos.php aan het veranderen in mijn website kleuren.
Maar ik wil graag één dag extra, hoe moet ik dit nu doen?

Gr Ron.

mos.php is gebaseerd op de oorspronkelijke mos-verwachting (van voor de extended versie) en die had maar 5 en een halve dag data.

mos.php aanpassen naar meer dagen is heel veel werk. Het script heeft groepjes van telkens 10 regels voor 5 dagen * 2 dagdelen.
Dus 10 regels voor de weer-iconen, 10 regels voor de temperaturen enzovoort.

Als je dus een dag extra wilt moet je alle groepjes uitbreiden met 2 regels extra voor de extra dag die je wilt afbeelden. En de exacte plaats op het plaatje moet ook berekend worden

wsMos.php gaat uit van de laatste indeling, die van de met.no data die tot 9+ dagen gaat. En dus was het mogelijk met een loop te werken waardoor meer of minder dagen geen probleem is.

Succes, Wim
Door wvdkuil
#68051
tjabine schrijft:
Bedankt Wim het is gelukt.
Gr Ron.

Heel fraai! :)
Kun je hem misschien zippen en on-line zetten?
Wellicht zijn anderen ook in een 6 daagse versie geïnteresseerd.

Groeten, Wim