Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door WeerstationGraveNL
#68193
Goedemorgen weervrienden,

Hier op HWA worden we regelmatig verrast met mooie scripts voor onze weersites.
Ik gebruik voor mijn Wordpress-site meestal een iframe om die scripts in een pagina te embedden, maar omdat websites tegenwoordig responsive moeten zijn (dus op alle apparaten (PC, tablet, smartphone) goed te bekijken moeten zijn) is het gebruik van iframes niet altijd geschikt. Op de PC ziet het er prima uit, maar op de smartphone wordt het script maar voor 3/4e getoond.

Ik ben benieuwd of er andere, betere manieren zijn om dergelijke scripts te embedden?
Alvast bedankt!!
Door wsMaurik
#68233
mbv van een plugin kun je zelf een extensie schrijven voor wordpress, is niet zo moeilijk als je iets van programmeren weet.
Met een shortcode kun je dan gegevens in een normale WP-pagina toevoegen.

Zie bv onderaan deze pagina (laad soms erg langzaam ivm netatmo database recheck) en wordt alleen gebruikt voor testen.
http://www.weerstationmaurik.nl/site/
Zichtbare gegevens zijn uit een wdraw.txt bestand van Weather Display wat niet meer ge-update wordt.


Het uiterlijk kun je simpel stylen via css.

Als dit bovenstaande algebra is zoek je een pasklare oplossing en die was er toen ik dit maakte niet, misschien ondertussen wel.