Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Vinkenbuurt
#68588
Ik ben in het bezit van een Davis Vantage Pro 2 weerconsole en een Davis Vantage Vue ISS module. Daarnaast heb ik een vorige week een extra temp/hum sensor aangeschaft.
Nu wil ik de extra temperatuur data ook publiceren via de beschikbare standaard weerwebsites.
De gegevens van mijn ISS worden al via USB datalogger /MeteoBridge gepushed naar onder meer deze sites.
https://www.wunderground.com/personal-w ... B2#history
http://www.awekas.at/nl/instrument.php?id=13506#day
https://app.weathercloud.net/d0859984162#current

Ik zie dat de MeteoBridge de extra temp gegevens netjes verstuurd.
Iemand een suggestie wat ik moet doen deze data ook zichtbaar te krijgen?
Door T.J.
#68591
Ook ik maak gebruik van een extra temp. station.
Echter meteobridge geeft niet de mogelijkheid om deze extra data naar WU etc. te sturen.
De template hiervoor zal door de ontwikkelaar van meteobridge moeten worden aangepast.
WU geeft wel de mogelijkheid om extra temp. weer te geven.
Zal hiervoor ook eens een topic openen op het meteobridge forum en evt. WXforum.

Groeten Tjeerd
Door Vinkenbuurt
#68599
Dank voor je reactie Tjeerd.
Mijn ISS (Vantage Vue module) staat op het dak van mijn huis geïnstalleerd.
Omdat ik de meetwaarden van de temp 1,5 meter vanaf de grond wil registreren heb ik de extra temp /hum sensor aangeschaft. Deze waarden wil ik ook onder meer publiceren naar WU.

Ik heb ontdekt dat je in MeteoBridge deels kan kiezen (in mijn geval wisselen) welke waarden je upload. Voorlopig heb ik de ISS temp uitgeschakeld en de extra temp geactiveerd.
Nu wordt dus op alle sites netje de extra temp weergegeven.

Wel heb ik nog een ander probleem. Hiervoor zal ik een nieuw topic openen.
Door T.J.
#68610
Het is inderdaad mogelijk om je tweede sensor primair te maken, echter is het nu nog niet mogelijk om 2 temperaturen tegelijk door te geven via meteobridge naar WU.
WU biedt wel de mogelijkheid echter dient het protocol van meteobridge aangepast te worden.
WU noemt de waarde dan:
tempf - [F outdoor temperature]
* for extra outdoor sensors use temp2f, temp3f, and so on
Dit is voor Fahrenheit, voor graad celsius zal het denk ik temp2c, temp3c etc zijn.


Gr. Tjeerd
Door Toulon7559
#68611
In de vertoning van WUnderground zie je (volgens bijlage) 5 veldjes voor resp. UVI, SolarRadiation, Soil Moisture, Soil Temperature en Leaf Wetness, die je met upload kunt vullen voor directe vertoning.
Als je Solar Radiation uploadt en geen UVI, dan krijg je van WU in deze sectie ook 'gratis' een UVI ingevuld, en in de grafiek/tabel onderaan de webpagina verschijnt Solar Radiation als extra balk.
Upload voor Soil Moisture en Soil Temperature is blijkbaar kritisch, want in mijn geval zie ik voor Soil Temperature geen waarde verschijnen, maar alleen het C-teken.

In die grafiek of tabel onderaan de betreffende webpagina zie ik niets terug voor Soil Moisture, Soil Temperature en Leaf Wetness.
Weet iemand waar die data blijft, cq hoe die data weer kan worden opgeroepen voor vertoning of voor download?
Bijlagen
screenshot_WU101_2016_11_07_08_58_16__640x480_.png
screenshot_WU101_2016_11_07_08_58_16__640x480_.png (122 KiB) 2294 keer bekeken
Door Toulon7559
#68617
@T.J.

Temperatuur-upload naar WUndergroung moet m.i. altijd met tempf, temp2f e.d., dus uitgedrukt in Fahrenheit.
WUnderground zet zelf intern om naar Celsius als je de vertoning instelt op metrische eenheden.
Bij doorzoeken van de Wiki-beschrijving valt me trouwens wel (weer) op dat je meerdere temperaturen kunt invoeren, maar slechts 1 humidity-waarde.