Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door emp1re
#70025
Ik ben al enige dagen aan het pogen de weather34 (met Meteobridge) template aan de gang zien te krijgen.

Na uploaden en runnen van easyweathersetup.php krijg ik als ik de pagina wil bekijken een zgn white screen.

Ik heb de template in een aparte map gezet op de server (www.meteotuikwerd.nl/weather34)
Daarin staat ook de phpinfo.php en kan eigenlijk niets ontdekken van wat ik verkeerd zou hebben staan.

De leuven template loopt op dezelfde server en site en gaat prima (www.meteotuikwerd.nl/weather28).

Ik heb de display errors ook al aangezet, maar ook daarin krijg ik geen output.
Nu heb ik niet al te veel verstand van php en/of servers ..

Hoe kan ik bekijken waar het fout gaat ?
Het is mijn bedoeling om beide templates draaiende te krijgen met behulp van meteobridge..

Iemand een idee ?


Alvast Bedankt
--== Freddy ==--
Door wvdkuil
#70026
Helaas maar als ik op de twee links in uw bericht klik, is er alleen een 404 Not Found boodschap

Wellicht een typefout?
Wat is de werkende link naar uw website?

Wim
Door mandersp
#70031
Bij mij doet die het wel.

Ik gebruik zelf ook de Meteobridge.

Ik heb niet de easyweathersetup.php aangepast alleen de settings1.php.

Even terugkomen op weather34, je hebt iets verkeerd ingesteld staan bij: settings1.php

Ik heb het zo gedaan.
Je pakt de originele settings1.php en die ga je regel per regel aanpassen, dus 1 regel en dan uploaden in de goeie directory.
Zorg ervoor dat je iedere keer een backup van settings1.php maakt en zo weet je wat er fout staat.

Ik heb zelf 3 templates in gebruik dus daar ligt het niet aan:

https://weerstationafferden.nl/weather28/
https://weerstationafferden.nl/pws/
https://weerstationafferden.nl/meteo/indexDesktop.php
Door emp1re
#70081
Het bleek een php dingetje te zijn..na een update van php is dit opgelost.

En bedankt Mandersp voor je bericht.. Nu heb ik in elk geval ook meteotemplate gevonden en die ga ik ook bijzetten.. De download is er inmiddels en nu uitzoeken hoe het werkt..

Bedankt Wim en Mandersp.

--== Freddy ==--
Door Heersje
#70085
Ik krijg nog steeds een page not found error op alle links die je geeft, inclusief die van leuven template?
Door emp1re
#70089
Zou dat een cache probleem kunnen zijn ?
De error die Wim ervaarde bleek een ipv6 fout te zijn.. de website was niet op een ipv6 bereikbaar te zijn.. Dat is nu wel het geval.

Ik run er nu diverse website testers op en die doen het allemaal.
Mijn gok is dat de error is opgeslagen op je comp en hij die uit de cache laadt

--== Freddy ==--
Door wvdkuil
#70090
emp1re schrijft:
Zou dat een cache probleem kunnen zijn ?
De error die Wim ervaarde bleek een ipv6 fout te zijn.. de website was niet op een ipv6 bereikbaar te zijn.. Dat is nu wel het geval.

Ik run er nu diverse website testers op en die doen het allemaal.
Mijn gok is dat de error is opgeslagen op je comp en hij die uit de cache laadt

--== Freddy ==--
Sorry Freddy, ik kan ook geen enkele link van je bezoeken.

Altijd 404 errors of de boodschap contact met de beheerder op te nemen.
Zoals op alle plaatjes in dit topic, er is niets veranderd.
Alleen als ik een lange omweg via een dure VPN tunnel gebruik krijg ik soms wel gegevens te zien.

Ook andere controle sites geven soms aan dat er iets niet klopt, zoals dat er maar 1 van de 3 DNS servers van je provider de juiste adres gegevens bevatten.

Wim

P.S. Ik heb zojuist ALLE IPv6 adressering tussen een PC en de buitenwereld afgezet, door terug te gaan naar een zeer oude versie. Dan is er wel contact via IPv4.
Op een Mac kan je IPv6 uitzetten in netwerk-voorkeuren, dan is er wel contact, weer via IPv4

Dus het lijkt inderdaad een IPv6 probleem ergens in je DNS servers.

Wim