Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Christian
#70039
Beste weerliefhebbers,

Een lange tijd geleden ben ik, toen ik nog in Apeldoorn woonde, actief geworden op HWA en er is een tijd geweest waarop ik fanatiek waarnemingen doorstuurde naar Het Weer Actueel.

Toen ik ging studeren ben ik naar Enschede verhuisd alleen helaas kon ik mijn weerstation niet meenemen, oftewel het waarnemen is gestopt. De passie voor het weer in het algemeen en onweer in het bijzonder is wel gebleven.

Deze zomer is het me gelukt om op basis van de GFS runs een geautomatiseerde onweerverwachting te laten opstellen voor praktisch iedere stad in de Benelux, deze heeft best goed gedraaid de afgelopen maanden.

Ik houd regelmatig dit forum in de gaten en ik zag dat er nog geen echte 'onweer-widgets' zijn binnen het onderdeel Weer website ontwikkeling. Ik ben vanavond dus even aan de slag gegaan en heb een eerste widget in elkaar gezet.

De liefhebber kan nu dus de kans op onweer voor de plaats van zijn weerstation op zijn website opnemen.

Dat komt er dan zo uit te zien:

Afbeelding

Iedereen mag deze gratis gebruiken, en het enige dat ik in ruil vraag is het logo van Bliksemdetectie in de widget.

Hoe te gebruiken:

1. Surf naar de pagina https://bliksemdetectie.nl/index.php/kans-op-onweer en toets rechts bovenin de plaatsnaam naar keuze in.
2. Scroll iets naar onderen, daar staat de code voor de ingetoetste plaats.
3. Plak deze gehele code op de plek in jouw HTML-code waar je de widget wilt tonen, en hij wordt geplaatst.
4. Wil je de widget positioneren, dan kun je de gehele code in een
plakken en deze dan zelf opmaken met stylesheets.

Gaat er iets mis, bijvoorbeeld met het zoeken naar een plaats (dat kan soms voorkomen), laat het dan gerust weten.

Ik hoor het ook graag of jullie behoefte hebben aan meer widgets met meer informatie (bijvoorbeeld CAPE/LI data), ik ben dan bereid om een aantal extra widgets te maken (deze kunnen er dan ook zo bij op mijn site).

Mods: ik hoop dat deze post voldoende waarde biedt om te blijven staan, ik denk dat het voor de weerstations een leuke aanvulling is op de site. Anders hoor ik het ook graag.

Groeten,
Christian
Door Pim
#70040
Beste Christian,

Omdat ik denk, dat zo'n widget op mijn site weer een stap voorruit is heb ik deze geplaatst.

Dank je wel!

Pim
Weerstation Roden.
Door Christian
#70041
Tof Pim, jij ook bedankt! Het werkt goed zo te zien.

Heb je nog meer data die je graag in een visualisatie terug wil zien?
Door Toulon7559
#70042
Mooie toevoeging!

Kleine wens:
kan in het stukje script een mogelijkheid worden aangebracht om het formaat van de widget te veranderen?
Reden van de vraag:
een grootte van ca. 400*400pixels is nogal groot t.o.v. van de andere widgets/plaatjes die ik in mijn meteo-webpagina's gebruik.
Voor dit soort widget zou ik liever als basis een formaat/layout van 200*200pixels willen toepassen, met de mogelijkheid van 'full-size-expansie' na aanklikken.
Door Christian
#70043
Dag,

Die functie zit er nu ook in. Gebruiker kan nu zelf zijn hoogte en breedte instellen.

Minimumhoogte en -breedte: 200px.

Ik krijg een foutmelding 'forbidden' als ik de code-tag gebruik, dus een verwijzing:

https://bliksemdetectie.nl/index.php/ka ... ?p=Hengelo

Daar staat de nieuwe code met breedte- en hoogte-instellingen.

Voor wat betreft weerstation Roden blijft hij doordraaien zoals hij was, omdat de 'standaardinstellingen' van mijn eerste post worden overgenomen als er geen breedte of hoogte wordt opgegeven.

Groeten,

Christian
Door Toulon7559
#70046
Geen andere locatie ingevoerd: zie mijn vorige bericht (aangepast om te beschrijven hoe ik het stukje script gebruikt heb)
Door Christian
#70047
Welke versie van Firefox gebruik je? :-)

Ik heb net even in Chrome, Edge/IE en Firefox getest (laatste versies), en daar werkt het goed.

Heb je misschien een URL waar het mis gaat?

Groet,
Christian