Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Weerstation Wijk
#9288
Hoi Allemaal,

Ik heb hier al verschillende sites langs zien komen en dus ook bekeken.
Mijn eigen site draai ik nu onder HTML in combinatie met PHP en Java scripts.

Ik zit er over te denken om een nieuwe site op te gaan zetten, die onder een cms komt te draaien. Alleen....

Er zijn zoveel cms-systemen, wat is nou een goede, makkelijk te onderhouden en aan te passen CMS?
Ik heb hier bij verschillende mensen op de site gekeken en heb Joomla, WorldPress, PHP Fusion, PostNuke e.a. al voorbij zien komen.

Wat ik zoek is een cms systeem, met een variable width (full screen dus), waar redelijk wat addons voor zijn voor ons weergekken.

Wat adviseren jullie? En de addons die er bij zijn te krijgen, voldoen de nu? En dan vooral de vraag: als je de site nog eens opnieuw zou op moeten zetten, gebruik je dan weer hetzelfde cms systeem?

Bedankt voor de info

Theo
Weerstation-Wijk.nl
Door Luc
#9291
Hoi Theo,

Wordpress is vooral geschikt voor een blog, minder voor een weerwebsite.

Joomla is een zeer uitgebreid CMS. Ook zijn er veel addons verkrijgbaar. Om te doorgronden hoe Joomla werkt, moet je wel even wat 'stoeien' met het CMS.

Ik heb al meerdere websites gemaakt op basis van Joomla. Ook nu ben ik weer bezig met een website gebaseerd op Joomla. Dit is geen weer gerelateerde website, maar ik zal een link posten om te laten zien wat er zoal mogelijk is in Joomla (zodra de website online staat).

Wat ik zoek is een cms systeem, met een variable width (full screen dus), waar redelijk wat addons voor zijn voor ons weergekken.

de layout staat bij de meeste CMS systemen los van het CMS. Zo zijn er voor joomla duizenden templates te verkrijgen, van breed tot smal, van mooi tot lelijk, van gratis tot betaald....

Persoonlijk zou ik voor Joomla gaan.... met de nadruk op persoonlijk, want iemand anders heeft misschien goede ervaringen met een ander CMS

Gr,
Luc
Door SpeedyGJ
#9294
Ik heb Joomla enige tijd terug geprobeerd maar dit sloeg me niet helemaal aan. Gezien de weinige tijd die ik heb is het voor mij helaas niet mogelijk om hier verder in te verdiepen. Ook heb ik Wordpress en MK portal geprobeerd, zoals Luc al zei: Wordpress is meer voor een blog dan voor een website, MK portal zou ik niet aan beginnen, te veel fouten en veel te ingewikkeld.

Ik werk al enige jaren met PHP Fusion en ben hier erg tevreden mee :) er zijn vele addons voor te krijgen en templates. Misschien wel niet mooier dan Joomla maar sinds de versie 7 is uitgekomen is er nu ook meer met de templates te doen wat natuurlijk erg mooi is :)

PHP Fusion is erg makkelijk te gebruiken, veel hulp is hier ook niet bij nodig en is daardoor ook erg overzichterlijk en duidelijk. Mocht je veel tijd hebben zou je Joomla kunnen proberen maar als je niet te veel tijd hebt zou je voor PHP Fusion kunnen gaan.

De keus is dus echt aan jou :)
Door AenG
#9295
Hallo Theo,

Ik heb mijn website ook helemaal met joomla gemaakt. Als beginner kan ik je een boekje aanbevelen die je stap voor stap alle opties laat zien van het cms-systeem.
Het boekje laat je alle voorbeelddata installeren, waarna je deze stap voor stap gaat aanpassen naar je eigen ideeën.

Kijk maar eens in mijn weblog, helemaal onderaan.
http://www.hetweerinboskamp.nl/index.ph ... nuari-2009

Ik ben werkzaam in het onderwijs, en ook hier gebruiken wij dit boekje. Het enige minpuntje is dat het uitgaat van de engelstalige joomla. Maar aangezien de menu-opties in het engels bijna dezelfde benaming hebben is dat geen probleem.

Succes Geert
Door Oxize
#9300
De oude site van mij kennen die meeste mensen hier niet. Deze was gebasseerd op E107 CMS. Later bleek hier best veel lekken in te zitten. Niet veel later was mijn site gehacked door een stel Grieken.

Daarna heb ik Joomla geprobeerd. Je kunt er leuke site's mee bouwen, maar het beheerders-gedeelte ligt niet echt naar mijn hart, totdat ik Wordpress ging gebruiken.

Sinds dat versie 2.7 voor wordpress is uitgebracht kan deze steeds meer als voor gewone site ingezet worden. De support en updates zijn zeer goed. Geen lekken aanwezig, en mochten deze aanwezig zijn, dan zijn die binnen no-time aangepast.

Alleen al op wordpress.org zijn er al duizende plugins voor wordpress. Ook zijn er meer dan genoeg template's te vinden.

Mijn site (www.oxize.nl) is volledig gebouwd op wordpress. Ik gebruik op moment een fixed width template. Ik heb soms te kampen met bepaalde afmetingen. Maar er zijn best wel veel template's aanwezig die je hele scherm benutten, ongeacht welke resolutie je draait. Hier hoef je dus ook niet bang te zijn dat bepaalde applet te groot zijn voor je website.

Er zijn trouwens 2 soorten website van Wordpress. De online webbased versie te vinden op www.wordpress.com die meer bedoelt is voor Blog en minder functie's bevat dan de gewone server-based/webhosted wordpress CMS te vinden op www.wordpress.org die ik gebruik.

Dat mensen zeggen dat het meer voor blog bedoeld is, gaat sinds versie 2.7 al helemaal niet meer op. En bovendien is het gratis, zeer goeie support, veel updates, veel plugins, fijne beheerdersscherm en noem maar op. Wat wil je nog meer...

En als ik de programmeurs van wordpress mag geloven dan gaat straks het Wordpress CMS steeds meer richting de normale website dan als wat mensen nu een blog-site achtig iets ervaren.

Kijk maar eens rond op grote template site en bij commerciele template van wordpress. Je zal zien dat deze bij geen blog achtig iets meer bevaten maar er gewoon uitzien als een normale site.

En tja als je het goed voor elkaar wil hebben, dan moet je gewoon Plesk draaien ;)
Door wsp
#9304
Oxize schrijft:
En tja als je het goed voor elkaar wil hebben, dan moet je gewoon Plesk draaien ;)


Hallo oxize,

Je gaat nu twee dingen door elkaar gooien.
Plesk is voor de config voor je hosting en staat los van welke cms je gebruikt, niet de gebruikers lastiger maken dan het al is.

Plesk is goed en cpanel is ook goed en dat zijn eigenlijk de meest voor komende software voor de hosting eer zijn ook nog anderen.

Daarbij een vraagje, ik zag jouw foto met de opstelling van de windmeter, maar dit kun je toch niet menen dat je zo meet he?
Pas op dit is geen aanval of zo, misschien dat je het niet weet en ik je zo alleen maar info wil verstrekken, maar de opstelling is niet juist.

Afbeelding

Dan zou je hem beter aan de schoorsteenn vast kunnen maken en dat de windmeter dan een 360 graden bereik heeft, nu heeft die een flinke schaduw, nogmaals geen aanval maar gezonde kritiek en voor de waarde's die je dan aanleverd ook betrouwbaarder.
Door Oxize
#9307
Zou wel willen, maar kan helaas niet ;)

Zou je mij dit in vervolg via een pm willen sturen.

bvd
Door wsp
#9311
Oxize schrijft:
Zou wel willen, maar kan helaas niet ;)

Zou je mij dit in vervolg via een pm willen sturen.

bvd


Hallo,

Ik hou niet van PM, dan is het effect van een forum 0,0
Daarbij is dit gene geheim, je hebt zelf die foto op je site staan.

Misschien dat je niet het dak op kunt gaan en dat zo misschien een stattion in jouw buurt dit voor je wilt doen, zo heb ik ook een station bij een oudere heer opgebouwd, niet idereen is in staat het dak op te gaan.

Daarbij zou ik wel eens eerst nadenken of je zo wel data kunt aanleveren, zowel hier op HWA als op MC, het is niet betrouwbaar om zo te meten.

Ik ben geen politie of wat dan ook, maar dat kan dus echt niet, ik ben er altijd van uit gegaan dat een amateur zijn beste beentje voort zet om alles zo goed als mogelijk te kunnen plaatsen.
Niet elke locatie's is perfect geschikt, maar zoeken naar een betere lokatie's is toch op zijn minst.
Daarbij zie ik in jouw geval de schoorsteen, als die daar al op zou kunnen staan heb je al een geloof waardiger data als nu.

Dat is ook de reden en vermoedens wat ik altijd heb gehad van verkeerde data, bij deze worden die dus bevestigd en nu ik er over schrijf doed het pijn.

Geen aanval, maar jullie zijn toch een club, hou die naam ook hoog, dit valt bij mij onder sociale controlle van de groep, elkaar corrigeren en er top uitkomen, dit breekt af.

Ik lever geen data en maak alleen gebruik van het forum om gebruikers te kunnen helpen daar waar ik kan helpen en corrigeren.

Hopelijk trek je de conclusie hier uit en is er misschien een station in jouw buurt die je hier mee kan helpen.
Door wslangerak
#9312
Sorry heren, maar dit gaat teveel off-topic, lees het onderwerp nog maar eens.
Daarnaast fladdert de discussie naar regionen buiten de forumregels zoals bekend.

Topic dus gesloten.
Door Luc
#9390
Luc schrijft:
Ik heb al meerdere websites gemaakt op basis van Joomla. Ook nu ben ik weer bezig met een website gebaseerd op Joomla. Dit is geen weer gerelateerde website, maar ik zal een link posten om te laten zien wat er zoal mogelijk is in Joomla (zodra de website online staat).
Vandaag heb ik een website op basis van Joomla opgeleverd. Echter geen 'standaard Joomla content' gebruikt, maar een eigen Joomla component ontwikkeld. Zoals beloofd hier een linkje...