Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
#74849
Hoi allemaal,

Graag zou ik wat informatie willen winnen over aankoop van een nieuw weerstation.
Er zijn er tegenwoordig zoveel verschillende weerstations te koop en ik weet niet waar beginnen.

Ik zou graag mijn oude weerstation willen vervangen naar iets wat modernere type weerstation.
Mijn huidige is een Cresta WXR815LM en een tweede display Mebus TE923 met 5x externe Temp/Vocht sensors.

Mijn vereisten:
1. weerstation met mogelijkheid tot 5 externe sensors.
Is het interessant om sensors te hebben die op 868MHz werken i.p.v. 433.92MHz ?

2. Indien mogelijk het loggen van de weer data lokaal of forwarden waar ik de data kan inkijken.
Ik dacht ook dat de nieuwere weerstation niet worden ondersteund door MeteoHub noch MeteoBridge, indien verkeerd begrepen dan hoor ik dit graag.

3. USB of WiFi compatible

4. Prijs/Budget tot max 500 Euro.

Alle informatie is welkom.
#74851
Een korte voorzet.

Als je opteert voor minimaal 5 T&H sensoren, dan ligt de Ecowitt-collectie voor de hand (of de FOSHK-equivalenten daarvan), zeker passend binnen je budget.
Dat zijn allemaal 868MHz-communicerende sensoren in een 'losse' samenstelling die je zelf kiest:
868MHz is tegenwoordig gebruikelijk voor communicatie voor dit soort systemen.
Een Gateway van type GW1100 of GW2000 daarbij kan dat met gemak aan, en geeft de sensordata (incl. eigen lokale meting van THB) door via WiFi in diverse richtingen.
Lezen van een GW1000/GW2000 en doorzenden door Meteobridge is ook eenvoudig mogelijk,
aldanniet in combinatie met andere weerstations aangesloten op de Meteobridge.

Voor andere opties even rondkijken in dit forum welke systeemopzetten gebruikt worden,
want voor een budget van ca. Euro500 is zeker meer te vinden.
Hoewel je dan vermoedelijk uitkomt bij 'all-in-ones'.
Meteobridge kan met veel daarvan overweg.