Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door jschoonh
#74884
Ik heb niet de standaard oplossingen gebruikt. Ik gebruik ook geen cms systeem. Gewoon een beetje met html, css, wat php en java. Instrumenten worden nog verbeterd en een pyrano meter wordt nog gebouwd.
Het is niet de bedoeling dat het alleen een weer site wordt maar een beetje van alles over ons leven.
Techniek voor het weer is wel al beschreven en is een linux, weewx combinatie die op een oude HP thin client draait.

https://schooot.nl/weer.php
#74887
Jaap,

Leuk te zien hoe je de configuratie heel bewust hebt opgebouwd, niet helemaal volgens het ‘standaard-pad’.
Zie bij jou ook dat ervaringen-uit-het-verleden duidelijk meespelen,
aangepast aan de mogelijkheden van de huidige omgeving.

Mooi om zo om te gaan met ‘vragen&uitdagingen’ en ‘probeersels’:
;) heel herkenbaar voor ook deze pensionado ….

Mvg, Anton
Door jschoonh
#74897
Toulon7559 schreef:Jaap,

Leuk te zien hoe je de configuratie heel bewust hebt opgebouwd, niet helemaal volgens het ‘standaard-pad’.
Dank je wel, een mens moet toch wat te doen hebben :-)
Ben nog bezig met ASD-B / MLAT ontvanger waarmee ik transponders van vliegtuigen ontvang en de vlucht gegevens door stuur naar https://flightaware.com/
Ook een leuke hobby en ooit een keer te zien om mn site :-)
Maar een pensionado leven is druk :-) gaat dus nog even duren
Door jschoonh
#75229
Inmiddels redelijk wat pagina's toegevoegd, "niet altijd over het weer"
Ik ben tevreden met de thermometer en barometer instrumenten maar de halfronde rel.vocht en global radiation zijn niet erg mooi. Maar ze zijn in puur php gebouwd en dynamisch. De kant en klaar oplossingen zoals b.v. steel gebruiken meestal java. Ik wilde een instrument (zoals mijn rel.vocht) waar in een analoog instrument de actuele, de max. van de dag, de min. van de dag en het gemiddelde van het laatste uur op zichtbaar is.
Ook de historische gegevens hebben nu een pagina gekregen en een beschrijving van de gebruikte techniek. Er is ook een pagina waar ik een soort "change" log bij hou van de veranderingen die gecreëerd heb.
Het is me ook gelukt om actueel nieuws uit mijn omgeving te publiceren via een rss reader in php geschreven die elke 2 uur het nieuws ophaalt.
Als laatste 2 pagina's met vliegverkeer informatie door naar de transponders te "luisteren". Die gegevens gaan naar flightaware.
Ben bezig om blogs uit de "oude" doos weer een plek te geven