Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door tjabine
#10281
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem die elke week blijft terug komen!
Ik gebruik weatherlink om via ftp naar mijn website te uploaden,
dit doe ik bij One.com.
Alleen elke week wordt mijn ftp geblokeerd omdat er meer dan 4 conections
open staan volgens hun, en 4 is de max.
Hun zeggen dat weatherlink na het uploaden de connectie niet afsluit,
waardoor er op een gegeven moment meer dan 4 connecties open staan?
Wat moet ik hier mee?
Ik weet het echt niet, alle reacties zijn welkom.

Gr Ron.
Door Christian
#10283
Goedenavond Ron,

Ikzelf zit ook bij www.one.com en ik gebruik het programma Weather Display. Mocht het misgaan met het uploaden ligt dat inderdaad bij One.com, want als ik merk dat mijn uploads niet doorkomen en ik mijn FTP open om te kijken wat er aan de hand heb, dan staat er ook dat er niet meer dan 4 connecties geopend kunnen worden.

Het probleem ligt dus naar mijn weten gewoon bij www.one.com. De oplossing die ik gebruik is gewoon wachten, na verloop van tijd verdwijnt dat probleem weer en lopen de uploads gewoon verder (in WD tenminste).

Groet,
Christian
Door tjabine
#10287
Hoi Christian,

Ik ben blij dat ik niet de enige ben.
Hoe lang moet jij dan wachten voordat alles weer loopt?
Restart je ook je pc? of wat dan ook.
Het is alleen wel vaag, als ik het heb dan ga ik even met ze live chaten en alles loopt weer na een minuut of 5.

Gr Ron.
Door Eckie76
#10289
Overweeg eens om te stappen op een host met meer mogelijkheden. Voor 2 euro per maand heb je al een domein met plenty ruimte.
Door jango
#10291
Hoi Ron

Heb je bij Internet Connection Settings aangevinkt Use Passive Mode
Dan moet als het goed is de FTP na de overdracht ook automatisch afsluiten en lijk mij dat daarmee je probleem is opgelost zo niet dan heb ik geen idee wat de oorzaak is

groet Jan
Door wsp
#10294
Eckie76 schrijft:
Overweeg eens om te stappen op een host met meer mogelijkheden. Voor 2 euro per maand heb je al een domein met plenty ruimte.


Hallo Olaf,

Dit probleem is inderdaad bij one.com en heeft geen verband met de ruimte die je krijgt.
deze instelling ligt aan one.com, i sniet slecht hoor, maar hun hebben standaard de 4 aan gevinkt.
Dan kun je dus nooit meer als 4 ftp connectie's hebben met je server.
Ik zou eens proberen met een mail en vragen of hun die om hoog kunnen zetten.

Ik zelf heb hem op 15 connectie's staan, dan heb je altijd ruimte zo maar gezegd.

Wat ik wel nieet snap is waarom hij die 4 laat open staan.
Misschien iemand die wd gebruikt op een andere provider en er geen last van heeft, dan weet je waar de fout ligt, zou ook kunnen dat de server van one.com te druk is om de disconnect te ontvanegen en zodoende open blijft staan.

Vooral weerstation kunnen er wel eens voordeel van hebben is die verhoogd is, omdat er meerdere prg's ftp tegelijk.
Door Meteonoord
#10295
wsp schrijft:
Eckie76 schrijft:
Overweeg eens om te stappen op een host met meer mogelijkheden. Voor 2 euro per maand heb je al een domein met plenty ruimte.


Hallo Olaf,

Dit probleem is inderdaad bij one.com en heeft geen verband met de ruimte die je krijgt.
deze instelling ligt aan one.com, i sniet slecht hoor, maar hun hebben standaard de 4 aan gevinkt.
Dan kun je dus nooit meer als 4 ftp connectie's hebben met je server.
Ik zou eens proberen met een mail en vragen of hun die om hoog kunnen zetten.

Ik zelf heb hem op 15 connectie's staan, dan heb je altijd ruimte zo maar gezegd.

Wat ik wel nieet snap is waarom hij die 4 laat open staan.
Misschien iemand die wd gebruikt op een andere provider en er geen last van heeft, dan weet je waar de fout ligt, zou ook kunnen dat de server van one.com te druk is om de disconnect te ontvanegen en zodoende open blijft staan.

Vooral weerstation kunnen er wel eens voordeel van hebben is die verhoogd is, omdat er meerdere prg's ftp tegelijk.


Veel hosting bedrijven brengen dit aantal naar beneden om spam robotten tegen te gaan. Op zich natuurlijk niet verkeerd.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door tjabine
#10297
Ok,

Ik gebruik dus Weatherlink die elke minuut de ftp oent en weer zou moeten sluiten.
Dan gebruik ik nog Cumulus real time, voor de live wind.
Die zal volgens mij de connectie open zetten en niet meer sluiten?
Dan nog begrijp ik niet dan er op een gegeven moment meer dan 4 poorten open staan.
Is er misschien een ander programma waarmee ik bv de data van weatherlink mee kan uploaden?
Misschien zit het probleem in weatherlink?
Of contact opnemen met One.com voor meer ftp connecties?
Alleen is dan de vraag als het met 4 fout gaat, waarom zal het dan wel goed gaan met bv 8 connecties?

Gr Ron.
Door Meteonoord
#10298
tjabine schrijft:
Ok,

Ik gebruik dus Weatherlink die elke minuut de ftp oent en weer zou moeten sluiten.
Dan gebruik ik nog Cumulus real time, voor de live wind.
Die zal volgens mij de connectie open zetten en niet meer sluiten?
Dan nog begrijp ik niet dan er op een gegeven moment meer dan 4 poorten open staan.
Is er misschien een ander programma waarmee ik bv de data van weatherlink mee kan uploaden?
Misschien zit het probleem in weatherlink?
Of contact opnemen met One.com voor meer ftp connecties?
Alleen is dan de vraag als het met 4 fout gaat, waarom zal het dan wel goed gaan met bv 8 connecties?

Gr Ron.


Hi Ron,

Er zijn natuurlijk meer programma's die een poort openen denk bv. eens aan e-mail programma's, programma's die zelf automatisch contact leggen met het Internet etc.

Taakbeheer ( CTRL + Alt + Del ) geeft je hier meer inzage.

Groet,

Bert J. van Bergen