Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door WeerstationGraveNL
#10531
Weet iemand waar ik het script kan downloaden om een "weerflits" op mijn website te plaatsen?

Bezoekers geven dan hun postcode in en vervolgens kunnen ze het weertype kiezen en de temperatuur. In principe zoals op VWK-web.

Iemand een idee?
Alvast bedankt :)
Door Christian
#10543
Hoi Peter,

Geen idee waar te vinden, maar wel relatief makkelijk te maken. Je moet een klein beetje verstand hebben van HTML (ivm forms).

Je maakt een tabel in je phpmyadmin met de waardes die je wilt, laat die echoën en via een form kun je ze dan invullen. Staat geen postcode bij maar mocht je die willen dan kun je een postcode check downloaden en de plaatsnaam "laten" invullen.

Christian

PS: voorbeeld is hier http://www.weersiteapeldoorn.nl/site/?pagina=weerflits te vinden, binnenkort nieuwe versie (verouderde site)
Door WeerstationGraveNL
#10546
Hallo Christian,

Inderdaad, zoiets zoek ik.
Dat werkt dus via MySql !?
Ben goed thuis in html, maak wel gebruik van mysql, maar om te zeggen dat ik daar goed in thuis ben :)

Er bestaat dus helaas geen semi kant en klaar php-script voor.
Dan ga ik me toch maar eens wat meer verdiepen in MyPHPadmin en mysql ;)
Door Christian
#10551
Hey Peter,

Werkt inderdaad via MySQL ;-) Er is hoever ik weet geen kant en klaar PHP-script nee....

Christian